مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی یزد:

شاعران کشور و استان یزد از خانه پدری”مهدی اخوان ثالث” بازدید می‌کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: هم‌زمان با آخرین روز نخستین همایش ملی مهدی اخوان ثالث، شاعران برجسته کشور و استان یزد از خانه پدری این شاعر واقع در فهرج یزد بازدید می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه همایش ملی مهدی اخوان ثالث در نخستین سال خود، روز چهارشنبه ۱۵ مهر شروع به کار می‌کند، اظهار داشت: این همایش در دو روز و آیین افتتاحیه آن در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهدی اخوان ثالث اصالتا فهرجی است، گفت: فهرج یکی از معروف‌ترین دهستان‌های تاریخی استان یزد است که خانه پدری این شاعر بزرگ هنوز در روستای فهرج واقع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: پس از برگزاری آیین اختتامیه این همایش که صبح روز پنجشبه ۱۶ مهر برگزار می‌شود، شاعران برجسته کشوری و استانی که در این همایش حضور دارند، به دعوت و همت اهالی و اعضای شورای اسلامی دهستان فهرج به این منطقه سفر کرده و از خانه پدری مهدی اخوان ثالث بازدید می‌کنند.

غیاثی با اشاره به وجود آثار تاریخی بسیار ارزشمند در فهرج، گفت: همچنین شاعران با حضور در این دهستان، از آثار تاریخی از جمله مسجد جامع فهرج به عنوان نخستین مسجد ایران هم بازدید می‌کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..