پیش‌بینی خرید گندم از کشاورزان یزدی تحقق نیافت

no-thumbs

به گفته‌ی مدیر زراعت جهادکشاورزی استان یزد، در حالی که خرید کلی گندم استان برای امسال 21 هزار تن پیش‌بینی شده بود ولی امسال این میزان علی‌رغم 24 درصد رشد نسبت به سال قبل، 15 هزار و 322 تن بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "فرجام فاضلی" با اشاره به پایان یافتن تاریخ خرید گندم به تشریح نحوه و آمار خرید گندم از گندم‌کاران استان پرداخت و گفت: میزان نهایی خرید گندم سال گذشته در استان یزد  12 هزار و ۳۴۷ تن بوده که امسال با ۲۴ درصد رشد خرید به  15 هزار و ۳۲۲ تن رسیده است.

وی انتظار پیش‌بینی شده خرید کلی شهرستان‌ها را ۲۱ هزار تن اعلام کرد و گفت: انتظار داشتیم که شهرستان خاتم با ۹ هزار  تن و ابرکوه با هفت هزار  تن خرید گندم در جایگاه اول و دوم استان قرار بگیرند ولی در پایان خرید، شهرستان ابرکوه با خرید ۹ هزار و ۴۹۲ تن گندم مقام اول خرید گندم در استان را به خود اختصاص داد.

فاضلی ادامه داد: رتبه‌های بعدی نیز به ترتیب به شهرستان‌های خاتم با پنج هزار و ۶۴۲ تن، بهاباد با ۱۵۲ تن، میبد با ۱۹ تن، یزد با ۱۱ تن، اردکان با شش تن و اشکذر، بافق، تفت و مهریز بدون خرید اختصاص پیدا کرد.

وی میزان وجه پرداختی به کشاورزان تاکنون نزدیک به  170 میلیارد ریال معادل ۹۰ درصد مبلغ پیش‌بینی شده ذکر کرد و افزود: میزان وجه باقی مانده و پرداخت نشده به کشاورزان نیز  17 میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال است که در حال پرداخت است.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان که در اولین جلسه ستاد کاشت محصولات پاییزه گندم،جو و کلزا در استان سخن می‌گفت، هدف از برگزاری این جلسه را نیز بررسی تولید و خرید محصولات زراعی سال گذشته و برنامه‌ریزی و هماهنگی برای اجرای برنامه‌های سال زراعی کنونی اعلام کرد.

در ادامه این جلسه، برنامه‌های کاشت گندم، جو و کلزا و سهم کاشت هر منطقه مورد بررسی قرار گرفت و به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

همچنین نحوه دریافت و تأمین نهاده‌های کشاورزی شامل بذرو کودهای شیمیایی مشخص و برنامه‌های ابلاغی برای دستیابی به اهداف مورد نظر، تشریح و تصمیم لازم اتخاذ شد.

در پایان این جلسه نیز از سه شرکت بخش خصوصی که در امر خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان همکاری و مساعدت داشتند، تقدیر شد.ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..