یزد برای مواجهه با بیماری کرونا آماده است

no-thumbs

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) برای مواجهه احتمالی با بیماری کرونا آمادگی های لازم را اندیشیده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمد علی طالبی در جلسه ویژه شورای سلامت و امنیت غذایی استان که به علت شیوع بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا در عربستان و در راستای مراقبت و پیشگیری از بروز این بیماری در جمعیت استان به ویژه حجاج یزدی برگزار شد
افزود: مسئولان ارشد استان در شورای سلامت هر تصمیمی را برای حفظ سلامت مردم و جامعه خواهند گرفت.
وی همچنین جان باختن تعدادی از هم وطنان و ۳ حاجی یزدی در حادثه غمبار منا را تسلیت گفت .
وی به نقش اصلی اداره کل آموزش وپرورش و صداوسیمای استان در توجیه و آموزش مردم برای راه های مقابله احتمالی با بیماری تنفسی ناشی از ویروس «کرونا» در جامعه تأکید.
طالبی تصریح کرد: در شهرستان ها نیز باید شورای بهداشت شهرستان به ریاست فرمانداران تشکیل و تصمیمات لازم برای حفظ سلامت مردم گرفته شود.
وی اظهار امیدواری کرد با مدیریت خوبی که در بخش سلامت، بهداشت و درمان در سطح استان و تعامل شایسته ای که بین دستگاه های اجرایی استان در حوزه سلامت با استانداری وجود دارد بتوان شرایط خوبی را در راستای مراقبت و پیشگیری از بروز این بیماری در سطح استان فراهم نمود.
در ابتدای این جلسه «محمدرضا میر جلیلی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی (ره) یزد، گزارشی از اقدامات این دانشگاه که تاکنون برای مراقبت و پیشگیری از بروز بیماری تنفسی ناشی از ویروس «کرونا» در استان انجام داده است را ارائه نمود.

بخش نظردهی بسته شده است..