چاپ و رونمایی پنج کتاب جدید پژوهشی و ادبی درباره اخوان:

دعوت برای نکوداشت مهدی اخوان ثالث در یزد/اخوان ثالث از برجسته‎‎ترین شاعران معاصر

دبیر علمی همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان ثالث از چاپ و رونمایی پنج کتاب جدید پژوهشی و ادبی درباره این شاعر معاصر هم‌زمان با برگزاری این همایش در شهریورماه امسال در یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به گفته‌ دکتر مجید پویان، مهدی اخوان ثالث از برجسته‎‎ترین شاعران معاصر است که شعر او در تثبیت شعر نیمایی و تاثیرگذاری بر شاعران معاصر و پس از خود جایگاهی ویژه دارد. او افزود: پدر اخوان ثالث و دیگر خویشانش از اهالی فهرجِ یزد بودند که به خراسان هجرت کردند ولی خانه پدری اخوان ثالث در فهرج همچنان پابرجاست و بازدید از زادگاه پدری اخوان یکی از برنامه‎های جنبی این همایش است. دبیر علمی همایش ملی اخوان ثالث در ادامه اظهار کرد: همزمان با برگزاری این همایش که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با نهادهای علمی، دانشگاه‌‎‎ها و مراکز آموزش عالی یزد برگزار می‎‎شود، از پنج اثر تازه انتشاریافته از جمله "چکیده مقالات"، "مجموعه مقالات برگزیده"، "کتاب‌شناسی آثار مهدی اخوان ثالث (به کوشش حسین مسرت)" و "تقریرات اخوان ثالث در درس ادبیات معاصر ایران در دانشگاه تهران(به کوشش دکتر یدالله جلالی پندری) رونمایی می‌شود.


این عضو هیات علمی دانشگاه یزد همچنین گفت: کلیه چکیده مقالات و مقالات پذیرفته‌شده به صورت سی‌دی منتشر خواهد شد و در اختیار شرکت‌‎‎کنندگان قرار خواهد گرفت. او افزود: مجموعه شعری نیز دربردارنده آثار تقدیمی به اخوان ثالث یا سروده‎‎های الهام‌گرفته از آثار و اندیشه‎‎های او منتشر خواهد شد. پویان از همه شاعران علاقه‎‎مند خواست که شعرهای خود را برای چاپ در این مجموعه حداکثر تا ۳۱ تیرماه به نشانی M.akhavan1394@gmail.com یا Majid_puyan@yahoo.com ارسال کنند تا پس از بررسی از سوی هیات داوران، سروده‎‎های برگزیده در این مجموعه انتشار یابد. به گفته او، از سه اثر برگزیده تقدیر می‌شود و شاعرانِ آثار برگزیده، سروده‏‎‏های خود را در همایش می‌خوانند.

دبیر علمی نخستین همایش اخوان ثالث درباره زمان ارسال چکیده مقالات نیز اظهار کرد: بنا بر جدول زمان‌بندی، مهلت ارسال چکیده مقالات همایش تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه جاری است و همه پژوهشگران حوزه شعر معاصر می‌توانند آثار خود را با توجه به جدول زمانی مندرج در سایت و فراخوان مقالات، در مهلت تعیین‌شده به دبیرخانه همایش ارسال کنند. پویان در پایان متذکر شد: کلیه فراخوان‌ها و اخبار به‌روزِ همایش از طریق درگاه اینترنتی همایش به نشانی www.akhavansaales.ir قابل پی‌گیری است.

بخش نظردهی بسته شده است..