همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان ثالث در یزد

no-thumbs

مدیرکل اداره ارشاد استان یزد از برگزاری همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان ثالث در یزد طی روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن، در نشستی خبری با بیان اینکه همایش نکوداشت اخوان ثالث با استقبال پژوهشگران و علاقمندان به اخوان ثالث مواجه شده است، اظهار داشت: ۵۵۰ چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد چکیده مقاله، ۳۲۸ اصل مقاله دریافت شد که در نهایتا ۳۰ مقاله برگزیده از سوی هیئت داوران انتخاب شد.

غیاثی ندوشن همچنین ادامه داد: ۲۵۰ اثر نیز در حوزه شعر به دبیر خانه اولین همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث ارسال شد که در نهایت سه اثر برگزیده و سه اثر قابل تقدیر از سوی هیئت داوران انتخاب شد و در روز همایش از آنان تجلیل و قدردانی می شود.

مدیرکل ارشاد استان یزد یادآور شد: چاپ پنج کتاب  ارزشمند از دیگر برنامه‌های این همایش ملی است که این کتاب‌ها با نام‌های مقالات برگزیده، کتب شعر، کتابشناسی اخوان، تقریرات درس اخوان، چاپ و منتشر شده و در زمان برگزاری از این آثار ارزشمند رونمایی می‌شود.

وی ساخت مستند اخوان ثالث را از دیگر برنامه‌های مهم این همایش دانست و گفت: برای اولین بار ساخت مستند اخوان ثالث با همکاری مرکز گسترش سینمای تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید خواهد شد.

غیاثی ندوشن یادآور شد: مراسم افتتاحیه همایش همراه با سخنرانی و چهار بخش ارائه مقالات، در دانشگاه یزد آغاز می‌شود و برنامه‌های جنبی همایش نیز از جمله بازدید از خانه پدری اخوان ثالث در روستای فهرج یزد در طول برگزاری همایش انجام می‌شود.

وی همچنین از حضور مهمانان خارجی از جمله شعرای و ادبای گرجستان، افغانستان و تاجیکستان در این همایش خبر داد و گفت: اعضای هیئت علمی بسیاری از دانشگاه‌های کشور نیز در این همایش حضور دارند.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..