استمرار تخریب‌هادر مراتع ندوشن

عضو شورای اسلامی‌ندوشن از استمرار تخریب معادن در مراتع این شهر خبر داد و افزود: در ندوشن به عنوان قطب دامپروری استان بهره‌برداران مراتع از این وضعیت بسیار گلایه دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  همشهری «ناصر بابایی» افزود: مراتع ندوشن در اثر تخریب‌های گسترده معدنکاران به شدت فقیر شده و صنعت دامپروری این بخش را با معضل مواجه کرده است.
وی ادامه داد: تخریب عرصه‌ها و پوشش‌های گیاهی در اثر تردد کامیون‌های حامل بارهای معدنی، باعث از بین رفتن منابع تغذیه دام‌ها شده است.
بابایی تاکید کرد: متاسفانه برخی از معدنکارانی که در اثر تخریب عرصه‌ها، جریمه شده‌‌اند، هنوز جرایم خود را نپرداخته‌اند، اما به راحتی به ادامه فعالیت مشغول هستند.
وی افزود: تخلفات بهره‌برداران معادن منطقه به آلوده کردن منابع آب‌های زیرزمینی نیز رسیده است به طوری که بخشی از آب‌های زیرزمینی بخش به مواد معدنی آلوده است.
این عضو شورای شهر ندوشن با بیان این‌که مهلت زمان بهره‌برداری بر اساس پروانه برخی از معدنکاران این منطقه، تمام شده اما این افراد بدون هیچ مزاحمتی به برداشت‌ها ادامه داده‌‌‌اند، تاکید کرد: حتی برخی از بهره‌برداران معادن منطقه، بدون مجوز و پروانه برداشت در حال بهره‌برداری از منابع بخش ندوشن هستند و این وضعیت بهره‌برداران از مراتع را به شدت نگران کرده است.
بابایی از تلاش شورای بخش برای کاهش خسارت معدنکاران در مراتع ندوشن خبر داد و افزود: متاسفانه دستگاه‌های مسئول بعد از صدور مجوز، بر فعالیت بهره‌برداران نظارت نمی‌کنند و به تذکرات شورا مبنی بر تخلف بهره‌برداران بی‌توجه هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..