شهردار مهریز قطع درختان را غیرقانونی اعلام کرد

هرچند وقت یک بار به بهانه‌های مختلف و توسط افراد مختلف درختان استان بر زمین می‌افتد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از همشهری مهریز یکی از شهرستان‌هایی است در این زمینه خبرسازتر شده است ولی این بار شاهد قطع درختانی در میدان سید الشهدای این شهر از سوی کسبه برای جانمایی نخل امام حسین(ع) هستیم.
به گزارش ایسنا «محمدرضا زارعیان» شهردار مهریز با غیرقانونی خواندن این اقدام، اظهار کرد: قطع درختان میدان سیدالشهدای مهریز بدون دریافت هیچ گونه مجوزی از شهرداری، شورای شهر یا کمیسیون قطع اشجار انجام شده و یک اقدام غیرقانونی بوده است.
وی با اشاره به این‌که قطع درختان از سوی تعدادی از کسبه محل صورت گرفته است، افزود: شهرداری و دیگر دستگاه‌های ذیربط در این باره بررسی‌های لازم در حیطه وظایف قانونی خود را انجام داده‌ و تاکنون نیز تعدادی از متخلفان شناسایی و دستگیر و به مراجع مربوطه معرفی شده‌اند.
زارعیان گفت: البته این‌که متخلفان چه کسانی بوده، از کجا و با چه هدفی این اقدام غیرقانونی را انجام داده‌اند، مرتبط با وظایف شهرداری نیست ولی شهرداری مهریز تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری فضای سبز شهر به‌کار گرفته است، به طوری که بیشترین بودجه شهرداری برای حفظ و نگهداری درختان هزینه می‌شود.
وی گفت: شهرداری شکایت خود را در این خصوص به مراجع ذی‌صلاح اعلام کرده و در اولین فرصت نتایج آن را به اطلاع عموم خواهد رساند.
«محسن مروی نام» رئیس شورای شهر مهریز نیز در این باره به خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، گفت: این اقدام ازسوی تعدادی از مردم محل و بدون هماهنگی با شهرداری که متولی فضای سبز شهر است، انجام شده است.
وی افزود: این افراد برای بازسازی بافت قدیمی که قبلاً حسینیه بوده است و برای جانمایی نخل حسینیه، اقدام به قطع این درختان کرده‌اند.
مروی نام ضمن اظهار بی‌اطلاعی از تعداد دقیق و عمر درختان قطع شده، تصریح کرد: شهرداری طبق قانون شکایت خود را اعلام کرده و به جد پیگیر مساله است.
با توجه به اظهارات مسئولان مربوطه، قطع درختان ازسوی تعدادی از کسبه میدا سید الشهدا صورت گرفته و این در حالی است که افرادی دست به انتشار تصویری از پارچه نوشته‌ای مبنی بر مخالفت کسبه با قطع این درختان زده‌اند، بنابراین این که هدف از این اقدام چه هست و به راستی قطع درختان از سوی ارگان دولتی یا مردم محلی انجام شده، همچنان ابهام‌برانگیز است.
در هر حال بی‌جان کردن درختان با هدف جانمایی نخل حضرت سیدالشهدا، نه تنها حرمتی به نخل امام حسین نخواهد بخشید، بلکه یک اهانت به رفتار و منش سبزاندیش ائمه معصومین(ع) است و جای تامل دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..