کشاورزان یزدی در پرداخت زکات زبانزد هستند

no-thumbs

نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی و حاکم شرع امور اراضی استان یزد گفت: کشاورزان و دامداران یزدی در پرداخت زکات واجب و مستحبی در کشور زبانزد هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت الاسلام و المسلمین "علی محمد سلطانی" ضمن بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: زکات موضوعی فرهنگی، معرفتی ، الهی و مذهبی در جامعه است که باید مردم به آن پایبند باشند تا خیر و برکت در زندگی آنها وجود داشته باشد و به دنبال این هستیم که زکات را به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های زندگی مردم قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: خمس و زکات در اسلام واجب شده به طوری که صحیح بودن نماز را مشروط به این امر دانسته‌اند که لباس فرد نمازگزار از پولی نباشد که خمس آن داده نشده است.

سلطانی تاکید کرد: پرداخت زکات علاوه بر اجر اخروی، تاثیرات قابل توجهی در عمران و آبادانی و زندگی قشرهای نیازمند دارد و زکات جمع‌آوری شده علاوه بر کمک به نیازمندان، با کمک‌های تشویقی دولت در زمینه عمرانی و فرهنگی نیز هزینه می‌شود.

این عضو شورای زکات استان بیان کرد: کشاورزان برای زکات دادن نگذارند که کسی به دنبال آنان بیاید، بلکه خودشان برای برگشت برکت به مال خود باید زکات اموالش را بپردازد چراکه اگر انسان زکات ندهد، برکات الهی از اموال او برداشته می‌شود.

وی گفت: بنا به قول فقها، زکات بر ۹ چیز از جمله خرما، کشمش، جو، گندم، گوسفند، گاو، شتر، طلا و نقره واجب می‌شود و به مال التجاره، همچنین سایر غلّات(غیر از گندم و جو و خرما و کشمش) و اسب مادیان نیز زکات مستحبی تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه نیز تأکید کرد: تاکنون بیشترین فرهنگ‌سازی بر زکات محصولات کشاورزی بوده ولی نباید از زکات دام نیز غافل شد چرا که شترداری و دامداری در اکثر نقاط استان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی و حاکم شرع امور اراضی استان در پایان نیز با بیان این که مردم مومن استان در آستانه فصل برداشت محصولات کشاورزی با علاقه‌ و اعتماد به جهادکشاورزی و کمیته امداد، زکات خود را به این نهادهای مقدس پرداخت خواهند کرد، یادآور شد: مردم شهرستان‌های ابرکوه، خاتم و مهریز، بیشترین زکات استان را در سال‌های اخیر پرداخت کردند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..