استاندار یزد به کشور بازگشت

no-thumbs

استاندار یزد پس از سفری 7 روزه به مجارستان، به کشورمان بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در پایان سفر به مجارستان و پس از دیدارها و بازدیدهای متعدد به کشورمان بازگشت.

استاندار یزد روز دوشنبه ۶ مهرماه، پس از سفر آبان ماه گذشته نائب رئیس مجلس و سفیر مجارستان در ایران به یزد و بمنظور ارتقاء مناسبات و همکاری های فیمابین به مجارستان سفر کرد.

معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر اقتصادی، شهردار یزد و جمعی از اعضای اتاق بازرگانی، استاندار را در این سفر همراهی کردند.

میرمحمدی در این سفر، ابتدا در جمع اعضای اتاق بازرگانی بوداپست حضور یافت و تصریح کرد که با استقرار دولت تدبیر و امید تعامل و ارتباط خوبی با کشور های دنیا برقرار شده و خوشبختانه رو به افزایش است.

وی افزود که حجم مبادلات تجاری‌ دو کشور طی دو دهه قبل از ۳۶۰میلیون دلار به ۳۶میلیون دلار کاهش پیداکرده که این میزان باید روند صعودی به خود بگیرد.

استاندار روز چهارشنبه با استاندار ایالت سولنُک دیدار کرد. وی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و مجارستان و بخصوص اشتراکات یزد و یاسپرین خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری دو کشور آمادگی داریم زمینه‌های همکاری دوجانبه را در صنعت توریسم فراهم‌ سازیم.

سیدمحمد میرمحمدی در همان روز با تلویزیون محلی یاسپرین مجارستان مصاحبه کرد و در پاسخ به این پرسش که «ایران بعد از لغو تحریم‌ها به چه سمتی پیش می‌رود؟» گفت: ایران در پسا تحریم بحث توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری را پیگیری خواهد کرد و درواقع تلاش خواهد کرد با کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای همسایه و اسلامی تعاملات خوبی برقرار کند.

میرمحمدی همچنین با شهردار یاسپرین دیدار کرد و به وی گفت: می‌توانیم برای گردشگری و همکاری‌های فنی و خدمات فنی، خدمات آموزشی تربیتی، تأمین مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، سنگ‌های زینتی و مصالح ساختمانی همکاری لازم را داشته باشیم. همچنانکه در تقویت مبادلات تجاری نیز امکان صادرات پسته، زعفران و بعضی خشکبار از ایران به مجارستان وجود دارد.

مقام ارشد اجرایی استان، روز پنجشنبه ۹مهرماه در دیدار با اعضای «انجمن یاس‌ها» و «انجمن دوستی مجارستان و ایران» در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست مجارستان، ایران را در عین اقتدار، کشوری صلح‌طلب و علاقه‌مند به تعامل با ملت‌های مختلف دانست و افزود: ایران در مذاکرات دوساله هسته‌ای نشان داد که بسیار مقتدر، توانمند، صلح‌طلب و علاقه‌مند به تعامل با ملل مختلف است.

وی در این روز از شرکت «پل سبز شهر» بوداپست که با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن در زمینه بازیافت پسماند شهری فعالیت و خدمات خود را به ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۱۰۰ هزار خانوار ارائه می کند، بازدید کرد.

استاندار در ادامه سفر خود، روز شنبه ۱۱ مهرماه با نایب‌رئیس و اعضای اتاق بازرگانی کشور مجارستان دیدار و گفتگو کرد و سوالات آنان پیرامون توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف صنعتی، معدنی و پتانسیل های گردشگری یزد پاسخ داد.

وی همچنین در دیدار با مسئولان یاسپرین ابراز امیدواری کرد تا با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده، یکی از خیابان‌های یاسپرین و یزد به نام این دو شهر نام‌گذاری شود و روز یاسپرین و روز یزد نیز محقق شود تا بتوانیم در آن روزها فرصتی را فراهم کنیم تا برنامه اجتماعی و فرهنگی دو شهر مورد تأکید قرار گیرد.

مقام ارشد اجرایی استان همچنین در بازدید از اکادمی علوم مجارستان با بیان اینکه مراکز علمی و دانشگاهی نقش مهمی در برقراری ارتباط و تعامل بین ملل مختلف دارند، گفت: مراکز علمی همواره تلاش دارند تا فهم مشترکی را بین بشریت به وجود بیاورند. وی با اشاره به اینکه بعضی مسائل و جریانات سیاسی سبب اختلاف و دوری کشورهای مختلف از یکدیگر شده است، تصریح کرد: نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در اتحاد و همبستگی ملل مختلف غیرقابل‌انکار است.

استاندار امروز در آخرین برنامه خود، در جمع اعضای اتاق اقتصاد فدرال اتریش حضور یافت و گفت: همکاری های سیاسی فرهنگی ایران و اتریش از دوران صفویه آغاز شده است.

وی در این دیدار، از نیروی انسانی مستعد و سخت‌کوش و دانش آموزان شایسته یزدی یادکرد و گفت: دانش آموزان استان یزد طی ۲۱ سال گذشته به‌صورت پی‌درپی رتبه اول ورود به دانشگاه‌های ایران را کسب کرده‌اند.

در ادامه این نشست، معاون اتاق اقتصاد فدرال اتریش و تجار اتریشی و ایرانی نقطه نظرات خود را درخصوص زمینه‌های همکاری با یکدیگر در میان گذاشتند. کاردار سفارت ایران در اتریش نیز مسئول پیگیری و انعقاد تفاهمات فی‌مابین گردید و مقرر شد طرفین نسبت به زمینه‌های همکاری مشترک اقدام و تفاهمات را اجرایی کنند.خببرنلاین

بخش نظردهی بسته شده است..