اتمام زیر ساخت راه اندازی بندر خشک در یزد

no-thumbs

زیر ساخت راه اندازی بندر خشک در استان یزد به پایان رسید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر بندر خشک همه فعالیت ها و خدمات بنادر ساحلی با ضریب امنیت بالا و رعایت اصول پدافند غیر عامل ارائه می شود .

مدیر عامل بندر خشک استان یزد گفت : عملیات ساخت نخستین بندر خشک تعاونی کشور در زمینی به مساحت هفتصد هکتار از سال نود آغاز شده و در حال حاضر همه زیر ساخت های آن انجام شده است .


محمد رضا بابایی افزود : بندر خشک پیشگامان یزد با مشارکت سی و پنج هزار نفر به عنوان بزرگترین و نخستین بندر خشک تعاونی کشور محسوب می شود .
مدیر عامل بندر خشک استان یزد گفت : در حال حاضر عملیات ریل گذاری بندر خشک با اعتبار دویست میلیارد ریال آغاز شده و به شبکه ریلی کشور متصل می شود .
بابایی افزود: بندر خشک استان یزد در چهار حوزه ، لجستیک ، فورواردینگ ، طرح های ارزش افزوده و عملیات بندری فعالیت خواهد کرد .
وی موقعیت جغرافیایی استان یزد را که در پنج راه مواصلاتی کشور قرار گرفته و همچنین ایمنی استان یزد در موضوع پدافند غیر عامل و فراهم بودن همه زیر ساخت های لازم در این زمینه را از ویژگی های احداث بندر خشک در استان یزد اعلام کرد .
بابایی گفت : استفاده از فناوری آی تی در همه مراحل عملیاتی بندر خشک در قالب طرح پنجره واحد در همه عملیات گمرکی از مهمترین ویژگی بندر خشک استان یزد است.
مدیر عامل بندر خشک استان یزد همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساخت سردخانه این بندر خبر داد و گفت : این سردخانه با ظرفیت پانزده هزار تن در مساحت چهار هکتار و با هزینه سیصد میلیارد ریال در مدت یکسال ساخته می شود .
گفتنی است بندر خشک ، نوع جدیدی از بنادر در دنیاست که به دریا راه ندارد ولی به عنوان منطقه ای چند منظوره واقع در پس کرانه است که حداقل با دو روش حمل و نقل ریلی و جاده ای به بندر ساحلی متصل می شود .

بخش نظردهی بسته شده است..