پیامک تلفن ثابت چیست و چگونه کار می کند؟

no-thumbs

روزگاری استفاده از تلفن ثابت استقبال زیادی داشت و برای برقراری ارتباطات از راه دور از این وسیله ارتباطی استفاده می شد اما با ورود تلفن همراه به کشورکمی وجود تلفن های ثابت کمرنگ شد چرا که تلفن های همراه امکان مکالمه و ارسال پیامک را داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزنمی توان گفت با وجود تلفن های همراه ،تلفن ثابت جایگاه خود را از دست داده است بلکه باتوجه به توسعه شهر نشینی هنوز به این وسیله ارتباطی نیاز داریم وهر روز هم بر تعداد آنها افزوده می شود.
 
مشترکان تلفن همراه نه تنها از طریق تلفن همراه بلکه با ارسال یک پیامک میتوانند امکان ارتباط را برقرار کنند به طوری که این روزها شنیدن واژه پیامک ذهن مخاطب را به سمت پیامک تلفن همراه میکشاند.
 
اما چند سالی است که امکانات جدید تری بر تلفن های ثابت افزوده شده و پیامک که همیشه برای تلفن های همراه مطرح بود برای تلفن های ثابت استفاده می شود.
 
پیامک تلفن ثابت یکی از سرویس های مخابرات تهران است که چند سالی است امکان ارسال و دریافت پیامک از طریق خط تلفن ثابت را فراهم کرده است.
 
به گفته خلیلی معاون توسعه مهندسی مخابرات تهران این سرویس امکان ارسال و دریافت پیام متنی از شبکه تلفن ثابت به ثابت و به سیار وبالعکس امکانپذیراست.
 
اما با وجود اینکه چندسالی است این سرویس راه افتاده اما اکثر مردم از راه اندازی این سرویس بی اطلاع هستند یا طریقه استفاده از آن را نمی دانند شاید یکی از دلایل آن نیاز به استفاده از گوشی خاصی و قابلیت پشتیبانی باشد.
 
خلیلی معاون توسعه مهندسی مخابرات تهران در خصوص چگونه استفاده از این سرویس می گوید:با استفاده از پیامک تلفن ثابت مشترک قادر خواهدبود پس از دریافت پیامک ازسوی مشترکان تلفن ثابت و همراه،بلافاصله نسبت به برقراری تماس و یا پاسخ دهی پیامکی با آنها اقدام کند.
 
همچنین مشترکان می توانند برای استفاده از این سرویس به دو روش اقدام کنند که روش اول ارسال پیام از طریق گوشیهای تلفن ثابتی است که قابلیت ارسال و دریافت پیامک دارند و روش دوم از طریق اینترنت صورت میپذیرد و ارسال و دریافت پیامک مشترکین توسط پنل اینترنتی انجام میشود که ازطریق سایت www.asanak.ir دراختیارمتقاضیان قرارمیگیرد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..