گران‌ترین و پرمصرف‌ترین حبوبات و خشکبار

no-thumbs

در میان انواع حبوبات و محصولات خشکبار که گستردگی و تنوع زیادی دارند، لوبیا قرمز، عدس، لیمو عمانی، زرشک و کشمش از بیشترین مصرف برخوردارند که در این میان زرشک، لیمو عمانی و زنجبیل بالاترین قیمت را در بین سایر اقلام دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز قیمت اقلام مختلف حبوبات که از کالاهای اساسی و پرمصرف خانوارها محسوب می‌شوند در مقایسه با ماه‌های گذشته تغییر چندانی نداشته و با ثبات نسبی همراه بوده است. در میان انواع حبوبات، لپه جزو ارزان‌ترین و لوبیا چشم بلبلی از گران‌ترین این محصولات به حساب می‌آیند.

به عنوان نمونه در بین انواع لوبیا‌، لوبیا چشم بلبلی که هر کیلوگرم آن ۵۷۰۰ تومان است، گران‌ترین نوع لوبیاست. همچنین هر کیلوگرم لوبیا قرمز ۴۳۰۰ تومان، لوبیا سفید ۴۷۰۰ تومان و لوبیا چیتی ۵۰۰۰ تومان در مغاز‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

در بین سایر اقلام حبوبات هر کیلوگرم عدس ۵۵۰۰ تومان، ماش ۵۰۰۰ تومان، لپه ۳۰۰۰ تومان و نخود ۳۵۰۰ تومان در بازار مصرف فروخته می شود.

همچنین در میان محصولات خشکباری که قیمت‌هایشان عموما از حبوبات گران‌تر است و البته از مصارف خاص برخوردارند، زرشک، لیمو عمانی، زنجبیل، خاکشیر و تخمه هندوانه از گران‌ترین اقلام این دسته از محصولات غذایی محسوب می‌شوند و گندم و جو پوست کنده از ارزان‌ترین اقلام در این بازار است.

به عنوان نمونه هر کیلوگرم سویا ۶۰۰۰ تومان، زرشک درجه یک ۲۲ هزار تومان، کنجد ۱۵ هزار تومان، لیمو عمانی ۱۵ هزار تومان و تخمه هندوانه ۱۸ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین هر کیلوگرم زنجبیل ۲۱ هزار تومان، تخم شربتی ۱۸ هزار تومان، ذرت ۷۰۰۰ تومان، کشمش ۱۱ هزار تومان و گندم پوست کنده ۱۶۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر و خشکبار فروشی‌ها عرضه می‌شود.

به گفته فروشندگان، در بین انواع حبوبات، لوبیا قرمز و عدس از بیشترین مصرف برخوردارند و در بین انواع خشکبار نیز لیمو عمانی، زرشک، کشمش و ذرت بالاترین تقاضای خرید را دارند.

همچنین در بین اقلامی از خشکبار که مصرف‌شان محدودتر است سویا، خاکشیر، کنجد و تخم شربتی از محصولاتی هستند که مشتریان خاص خود را دارند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..