یزد بهشت انرژی خورشیدی است

no-thumbs

استاندار یزد گفت: این استان با توجه به داشتن بیش از 330 روز آفتابی، بهشت انرژی خورشیدی محسوب می شود که می تواند زمینه های همکاری دو جانبه کشورها را فراهم سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در سفر به مجارستان و دیدار با اعضای انجمن یاس ها و انجمن دوستی مجارستان و ایران به معرفی توانمندی های یزد پرداخت و اظهار کرد: استان یزد یکی از استان های بزرگ کشور ایران است و ازنظر معادن دومین استان کشور ایران به حساب می آید.

عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در این دیدار که به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست مجارستان برگزار شد، افزود: یزد از نظر تاریخ نیز دومین شهر تاریخی جهان به شمار می آید و از نظر میراث فرهنگی و هنرهای معماری و فناوری های سازگاری با طبیعت نیز در رتبه نخست قرار دارد.
وی ادامه داد: یزد یکی از استان های گردشگری ایران است و در طول سال چهارفصل را در خودش دارد و به همین دلیل زمینه گردشگری طبیعی نیز در این استان وجود دارد.
میرمحمدی از مناطق کویری و بیابانی با آسمان های پرستاره، مناطق کوهستانی و ییلاقی با آب و هوای بسیار مطلوب، مناطق کویری با شن های روان برای ریگ نوردی و کوهستان های سر به فلک کشیده با ارتفاع بیش از چهارهزار متر از سطح دریا، به عنوان جاذبه های طبیعی یزد یاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: گردشگرانی که در استان یزد حضور یافته اند از آرامش، صفا و صمیمیتی این استان لذت برده و از مردم بسیار مهربان و مهمان دوست یزد خاطرات خوبی به یادگار دارند.
وی با اشاره به زمینه های همکاری با کشور مجارستان گفت: در ارتباط با فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی، صنعتی و کشاورزی می توانیم با مجارستان همکاری خوبی را داشته باشیم.
استاندار یزد به روابط تاریخی ایران با کشور مجارستان اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم یاسپرین خودشان را یزدی می دانند و ریشه در یزد دارند و مردم مجارستان که خودشان را آسیایی می دانند، تقویت مشترکات بین دوکشور ضروری به نظر می رسد.
میرمحمدی همدلی و همکاری بین ملت ها راه نجات بشریت دانست و افزود: در شهر یاسپرین و در استان سولنوک و سایر نقاط کشور مجارستان احساس کردم که در وطن خودم هستم، چرا که در همه نشست ها احساس عشق و علاقه به ایرانیان مشاهده شد.

** ایران در عین اقتدار کشوری صلح طلب است
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود جمهوری اسلامی ایران را در عین اقتدار، کشوری صلح طلب و علاقه مند به تعامل با ملت های مختلف عنوان کرد و گفت: ایران کشور بزرگ و پهناوری است که ازنظر تاریخی قدمت بالایی دارد و در این مذاکرات ۲ ساله اخیر در زمینه هسته ای نشان داد که بسیار مقتدر، توانمند، صلح طلب و علاقه مند به تعامل با ملل مختلف است.
میرمحمدی تصریح کرد: هیات مذاکره کننده ایران با برگزیدگان شش قدرت جهانی وارد مذاکره شد و نشان داد که در سطح قدرت های جهانی مطرح و در همه زمینه های اقتصادی، فناوری، فرهنگی و تاریخی مقتدر است.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد با بیان اینکه ایرانی ها در هر نقطه ای از جهان که حضور پیدا کردند منشاء خیر و برکت زیادی شده اند، ادامه داد: در آمریکا نیز ایرانی ها نقش و مسئولیت های تاثیرگذار و بلندمرتبه ای دارند.
استاندار یزد بابیان اینکه استعداد و ظرفیت ها ایران در پسا تحریم می تواند بستر بسیار ارزشمندی برای توسعه روابط با کشورهای مختلف را فراهم آورد، افزود: امروز راه توسعه همکاری های مختلف بیش از گذشته فراهم شده و شرایط همکاری های دوجانبه برای کشورهایی که روابط خوبی با آنها داشته ایم، فراهم است.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: حجم مبادلات بازرگانی ایران و مجارستان نسبت به دو دهه قبل کاهش داشته است که امیدواریم با قراردادهای جدید همکاری ها به شدت توسعه پیدا کند و شاهد رونق و توسعه مبادلات فی مابین باشیم.
میرمحمدی با اشاره به پیشرفت سریع دانش بشر و سرعت در فناوری اظهار کرد: سرعت پیشرفت ها مستلزم هم افزایی های بیشتر ملت ها است و امیدواریم که اندیشمندان، دانشمندان، تجار، صنعتگران و فرهنگیان دو کشور همه و همه دست به دست هم بدهیم و بتوانیم یک جهان بسیار شایسته و زیبا را برای امروز و نسل های بعد فراهم کنیم.
استاندار یزد با قدردانی از سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان، اظهار امیدواری کرد که دو کشور در زمینه گسترش همکاری ها و روابط دوجانبه بیش از گذشته موفق باشند.

** روابط ایران و مجارستان اوج گرفته است
در این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان با اشاره به فاجعه بزرگ منا در مکه مکرمه، سو مدیریت را دلیل این حادثه دانست و گفت: تعداد زیادی از حجاج ایرانی در مراسم حج امسال قربانی شده اند و تقاضا می کنم به احترام آن ها، ایستاده سکوت کنیم.
محمدرضا مرشدزاده با اشاره به نشست های برگزارشده درباره روابط دوجانبه ایران و مجارستان، افزود: اگرچه روابط ایران و مجارستان دارای فراز و نشیب بوده اما هیچگاه این روابط در دهه های اخیر قطع نشده و اکنون شاهد اوج گیری روابط هستیم.
وی بابیان اینکه در بحث دیپلماسی سفر مقامات عالی رتبه کشورها به کشوری دیگر نشان دهنده اعتماد متقابل است، تاکید کرد: با توجه به حسن اعتمادی که دو کشور نسبت به یکدیگر دارند و اراده ای که وجود دارد، آماده ایم همکاری های متقابلی داشته باشیم.
سفیر ایران در مجارستان ارتباط خوب دو کشور را ناشی از مشترکات تاریخی و فرهنگی دانست و از ارتباط یزد و یاسپرین به عنوان سنبل ارتباطات ایران و مجارستان یادکرد.
وی حضور استاندار یزد را در راس هیات تجاری سفر کننده به مجارستان را حاوی پیام دانست و خاطرنشان کرد: این حضور نشان از عزم جدی استان یزد برای توسعه روابط اقتصادی با مجارستان دارد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک شاهد گسترده تر شدن روابط و همکاری های بیشتر دو کشور ایران و مجارستان باشیم.

** بازدید از شرکت جمع آوری و بازیافت پسماند شهری بوداپست
سیدمحمد میرمحمدی استاندار، سیدمحمدرضا سیدحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد و هیات همراه، از شرکت پل سبز شهر بوداپست مجارستان که در زمینه بازیافت پسماند شهری فعالیت و خدمات خود را به ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۱۰۰ هزار خانوار ارائه می کند، بازدید کردند.
مسوولان استان یزد پس از ارایه گزارش توسط مدیرعامل شرکت، از تمامی قسمت های این شرکت در زمان ۲ ساعت بازدید به عمل آوردند.
شرکت پل سبز شهر با سرمایه اتحادیه اروپا و سازمان حفاظت از محیط زیست و با مشارکت دولت و شهرداری بوداپست ایجاد شده که توسط بخش خصوصی مدیریت و بهره برداری می شود.
احداث این شرکت با سرمایه ۲۴ میلیون یورو در سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ با ظرفیت بازیافت بیش از ۱۰۰ هزار تن پسماند در سال به بهره برداری رسید.
در این واحد بازیافت، فرآیند به گونه ای است که عمده پسماند ورودی بازیافت، تفکیک و مورد استفاده مجدد قرار می گیرد و از گازهای تولیدی زباله ها جهت تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند.
استاندار یزد در راس هیاتی تجاری متشکل از بازرگانان و مدیران صنعت در بخش خصوصی و دولتی این استان به کشور مجارستان سفر کرده است.
میرمحمدی در این سفر که به دعوت نماینده ایالت سولنُک مجارستان صورت گرفته با مقام های ، تجار، هیات های اقتصادی و مسئولان کشور مجارستان و شهر یاسپرین دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد پیش از سفر به مجارستان محورهای کلی همکاری های دوجانبه را توسعه مبادلات تجاری از طریق پذیرش و اعزام تورهای تجاری مشترک ترغیب و تشویق فعالان اقتصادی به شرکت در نمایشگاه های تجاری دو طرف و گسترش همکاری های لازم در صنعت گردشگری عنوان کرد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..