نگاهی به فعالیت‌های قرآنی شهید «حسن دانش»

no-thumbs

«حسن دانش» که با آغاز فعالیت‌های قرآنی در دوران کودکی، به افتخار کسب عنوان قاری برتر جهان اسلام دست یافته بود، سرانجام در حادثه منا به شهادت، آرزوی دیرینه خود نائل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزشاید آن زمان که «حسن دانش» خانه را به قصد زیارت خانه خدا و برای طلب سلامتی پدر بیمارخود ترک کرد، هرگز تصور نمی‌کرد که داغ از دست دادنش، کمر خانواده و پدر بیمارش را خم کند.

وی که از قاریان جوان یزدی است امسال موفق شد با راه‌یابی به مرحله بین‌المللی این دوره از مسابقات قرآنی، رتبه برتر قاری جهان اسلام را به خود اختصاص دهد و سرانجام در مسیر قرآن به آرزوی دیرینه خود شهادت، نائل آمد.

او که سابقه‌ای ۱۹ ساله در فعالیت‌های قرآنی دارد، از سن ۵ سالگی به همراه مادرش در جلسات قرآن خانگی در محله‌اشان  شرکت می‌کرد و به این ترتیب به قرائت این کتاب آسمانی علاقه‌مند شد.

وی همواره زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم با دستورها و رهنمودهای قرآنی می‌دانست و همین جذابیت، وی را یکی از مشتاقان فراگیری قرآن و قرائت آن کرد.

دانش تاکنون به عناوین برتر در مسابقات استانی، کشوری و بین‌المللی دست یافته و افتخار داوری افتخاری مسابقات قرآنی را نیز در کارنامه خود دارد.

کسب عنوان دوم مسابقات دانش‌آموزی سال ۷۸، کسب عنوان برتر در مسابقات اوقاف زیر ۱۶ سال در سال ۸۰، کسب عنوان برتر مسابقات قرآنی سازمان تبلیغات در سال ۸۱ و کسب عنوان برتر مسابقات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتخارات این چهره قرآنی استان یزد بود.

دانش همچنین کسب رتبه برتر مسابقات قرآنی اداره ارشاد در سال‌های ۸۲ و ۸۳، کسب رتبه برتر مسابقات دار‌القرآن امام علی(ع) در سال‌های ۸۷، ۸۸  و ۸۹، کسب رتبه برتر مسابقات قرائت قرآن سازمان اوقاف در سال ۹۰ و کسب رتبه برتر مسابقات سراسری اوقاف استان در سال گذشته را در کارنامه خود دارد.

این قاری برجسته یزدی در رقابت‌های جهانی نیز خوش درخشیده است به طوری که موفق به دریافت عنوان ممتاز مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان در سال ۸۰، عنوان اول مسابقات بین‌المللی تونس در سال ۹۱ و عنوان برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران در سال جاری شده است.

وی که بعد از شناسایی استعدادش در رشته قرائت قرآن به  جلسات تخصصی آموزش قرآن استان راه یافت، حرکت خود به سمت درخشش در فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام را آغاز کرد.

او همواره دلایل موفقیت خود را والدین دلسوز و علاقمند و در ادامه همسرش معرفی می‌کرد و عقیده داشت که این افراد همواره دوشادوش وی در عرصه فعالیت‌های قرآنی حرکت کرده‌اند.

آرزوی دیرینه این قاری بین‌المللی جهان اسلامی و افتخار استان یزد اتکای جوانان این مرز و بوم به خداوند و تلاش و کوشش برای اعتلای ایران اسلامی بود.

یادآور می‌شود، مرحوم شهید «حسن دانش» در حادثه منا به درجه رفیع شهادت رسید.ایکنا

بخش نظردهی بسته شده است..