جشنواره قرآنی “مدهامتان”در یزد برگزار می شود

no-thumbs

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد اظهار کرد: جشنواره قرآنی "مدهامتان" یکی از جشنواره‌های موثر در جهت جذب و ظرفیت‌شناسی جوانان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "مجید جوادیان زاده" در نشست برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان یکی از جریان‌های بسیار مناسب در جهت فعالیت‌های قرآنی است.

وی افزود: مسائل قرآنی در جهت جریان‌سازی، بسیار مهم است لذا  این جشنواره‌ها می‌تواند بسیار مناسب در این راستا باشد.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری  خاطرنشان کرد: جشنواره قرانی مدهامتان می‌تواند با جریان سازی بسیار مناسب و با برنامه‌ریزی و حضور مخاطبین قرآنی در استان در جهت فعالیت‌های قرانی جامعه تلاش کند و در جامعه اثرگذار باشد.

جوادیان زاده بیان کرد: افتخارات در این جشنواره در سطح کشور و خروجی بسیار مناسب این جشنواره می‌تواند فرآیند کشف استعدادهای قرآنی را به خوبی داشته باشد و استعدادهای قرانی را به خوبی از این طریق شناسایی کرد.

وی ضمن تاکید بر توجه به کیفیت در کنار کمیت جشنواره، بیان کرد: حضور جوانان در مساجد و فعالیت‌های قرانی می‌تواند اثرگذاری بسیار زیادی در جهت انس جامعه با فعالیت‌های قرآنی داشته باشد و امیدواریم این جشنواره نیز بتواند در این راستا گام اساسی بردارد.

"محسن رستگاری" مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد نیز در این نشست جشنواره قرآنی "مدهامتان" را یکی از بهترین جشنواره‌ها برای شناخت ظرفیت‌های قرآنی خواند و تصریح کرد: جشنواره جوانان مساجد در هفت رشته برگزار می‌شود که یکی از این رشته‌ها شامل برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان است.

وی با اشاره به سومین میزبانی این مسابقات توسط یزد، از سطح بسیار بالایی مسابقات سخن گفت و افزود: این جشنواره با هدف شناسای و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون های مساجد در فعالیت های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی هنر مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی و کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان در هفت رشته شامل قرائت، تفسیر، حفظ، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت حمد، سوره و اذکار نماز و در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود.

رستگاری  با بیان این که نفرات اول تا سوم مرحله کشوری اوقاف در سال گذشته، امکان شرکت در این جشنواره را ندارند، افزود: رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل و تفسیر این مسابقات نیز در مرحله کشوری تنها در رده سنی بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.

"علی زباندان" مسئول فرهنگی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد نیز در این نشست خاطرنشان کرد: سال قبل در مجموع ۹۰۰ نفر در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت داشتند.

یادآور می‌شود؛ دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان برای سومین سال در مرحله استانی، ۲۷ مهرماه سالجاری به میزبانی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد برگزار می‌شود

بخش نظردهی بسته شده است..