در حق دانشگاه آزاد اسلامی بی‌مهری شده است

no-thumbs

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی در کشور جفا و بی‌مهری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز ، حجت الاسلام شیخ عباس زارع در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار کرد: تشکیل این انجمن و هدف‌های آن ارزشمند و کار گرانبهایی است و احساس می‌کنم شورای اسلامی شهر یزد نیاز به همکاری اساتید و دانشگاه‌ها دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در مقایسه‌ای هزینه شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی را مثل هزینه مدارس غیر انتفاعی در مقطع پیش از دانشگاه دانست و در توصیه ای بیان کرد: مسائل اخلاقی در دانشگاه‌ها از زبان تمام استادان دانشگاه به خصوص اساتیدی که در این رشته فعالیت ندارند بیان شود چرا که آن نیز اثر بخشی خاص خود را خواهد داشت.

وی خواستار عضویت اساتید در گروه‌های مشاوره ای شورای اسلامی شهر یزد و بهره گیری از نظر ارزشمند آنها در بحث های تخصصی شورا و همچنین خواهان عقد تفاهم نامه برای همکاری بیشتر با انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد شد.

در ابتدای این دیدار دبیر انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد با توجه به فرمایش معمار کبیر انقلاب (ره) که فرمودند: «اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح خواهد شد» اظهار کرد: نقش اساتید در تربیت نیروهای لایق و دانشجویان بسیار مهم است و این دانشجویان هستند که با حضور در جامعه می توانند تأثیرگذار بوده و نقش آفرینی مثبتی داشته باشند.

دکتر حمیدرضا شرافت با مثبت ارزیابی کردن شرایط کنونی کشور برای فعالیت های سیاسی و گروهی گفت: با تعریف کارگروه‌های مختلف در تشکل مشق کار گروهی کردن و کارتیمی را انجام می دهیم تا بتوانیم با انتقال این تجربه به دانشجویان، آنها را نیز تشویق به چنین امر مهمی کنیم تا به تدریج این نقیصه نیز مرتفع شود و کشور به کار گروهی کردن و پرهیز از تک روی و کار موازی، روی آورد .

شرافت: نقش اساتید در تربیت نیروهای لایق و دانشجویان بسیار مهم است و این دانشجویان هستند که با حضور در جامعه می توانند تأثیرگذار بوده و نقش آفرینی مثبتی داشته باشند

در ادامه حجت الاسلام سید احمد طباطبایی از اساتید حوزه و دانشگاه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید با توجه به آیه «و امرهم شوری بینهم» اظهار کرد: شرایط کنونی کشور شرایط مساعدی است تا اساتید دانشگاه و فرهیختگان بتوانند با حضور پررنگ تر در مسائل کلان و همچنین کشور و استان و منطقه کمک به توسعه و آبادانی نمایند کاری که در گذشته چندان درست انجام نشده و این همکاری بین شورای اسلامی شهر و دانشگاه آزاد اسلامی آغاز این حرکت و این مهم است.

دکتر مدیح از دیگر اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید نیز با توجه به نقش دانشگاهها در تصمیمات کشوری گفت: هر کجا و در هر دوره ای که دانشگاه خوب و به موقع وارد عمل شده تأثیرات خوبی در حوزه های عمرانی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته است و هر کجا این نقش دانشگاه کم رنگ شده این دوره برای کشور کسالت بار بوده به خصوص زمانی که از دانشگاه استفاده ابزاری شده است.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید گفت: امیدواریم گستردگی انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد به سایر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان نیز برسد و شاهد تشکیل اتحادیه ها و کارگروههای مشترک و انجام فعالیت های اسلامی، سیاسی، پژوهشی در تمامی حوزه‌‌ها که منجر به توسعه استان بشود، باشیم.

وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی انجمن اسلامی اساتید را یکی از نکات پربرکت اعلام و اظهار کرد: مصمم هستیم کارگروه ها را اساتید صاحب نظر و نفوذ اداره کنید تا نتایج ملموس و قابل قبولی برای استان و کشور داشته باشد.

پیروزبخت یکی دیگر از اعضای انجمن اسلامی نیز در سخنانی گستره دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار وسیع اعلام کرد و گفت: تقریباً اکثر مسئولان شهری و استان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده و این نقش دانشگاه آزاد و تأثیرگذاری آن را در مدیریت استان یزد نشان می دهد و امیدواریم بتوانیم با کار بیشتر و تعامل های سازنده بین دستگاه‌های اجرایی استان و دانشگاه شهر یزد را آنچنان که شایسته یزد است معرفی کنیم چیزی که شاید تاکنون مورد بی مهری قرار گرفته است.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد در ادامه انتقال تجربیات اساتید دانشگاه را برای کمک به بهبود و ساماندهی و توسعه کمی و کیفی استان رایگان و با خلوص نیت دانست .

رئیس شورای اسلامی یزد: در حق دانشگاه آزاد اسلامی بی‌مهری شده است

بخش نظردهی بسته شده است..