یک مسئول:

۶۵ هزار گردشگر خارجی از بافت تاریخی یزد بازدید کردند

معاون گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری یزد با اشاره به ضرورت توجه ویژه به صنعت گردشگری در استان یزد گفت: در سال گذشته ۶۵ هزار گردشگر خارجی از بافت تاریخی یزد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مصطفی فاطمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد، با بیان اینکه استان یزد سابقه زیادی در حوزه گردشگری ندارد، اظهار داشت: ۱۲ سال است که استان یزد با هدف معرفی آثار گردشگری و میراث فرهنگی خود  به دنیا، وارد عرصه گردشگری شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به کسب دستاوردهای مطلوب میراث فرهنگی یزد در طول فعالیت خود در حوزه گردشگری گفت: یزد بعد از استان‌های اصفهان و شیراز، سومین استان گردشگری کشور محسوب می‌شود.

فاطمی بافت تاریخی یزد را به عنوان بزرگترین اثر خشتی جهان،  دارای جذابیت‌های خاص معماری، اجتماعی و فرهنگی دانست و بیان کرد: جریان داشتن زندگی در بافت تاریخی استان یزد از جمله مهمترین ویژگی‌های میراث فرهنگی و بافت تاریخی استان یزد است.

وی با اشاره به اهمیت مقایسه بافت تاریخی شهر یزد با دیگر شهرهای تاریخی دنیا افزود: ویژگی‌های خاص معماری بافت تاریخی یزد، نظر بسیاری از شرق شناسان، اساتید برجسته هنر و معماری جهان را به خود جلب کرده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه ویژه به صنعت گردشگری استان یزد در راستای توسعه و ارتقای سطح اقتصادی تصریح کرد: وارد شدن پول، از خارج کشور به چرخه اقتصاد داخلی شرایط تقویت منابع مالی و توسعه اقتصادی صنایع مختلف را در کشور و استان فراهم می‌کند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی یزد ثبت جهانی دو باغ پهلوان‌پور و دولت‌آباد، در کنار مساجد و تکایای سنتی با قدمت بسیار زیاد را، از جمله ظرفیت‌ها و ویژگی‌های گردشگری استان یزد دانست و عنوان کرد: استان یزد در حوزه گردشگری میزبان گردشگرانی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، چین، ژاپن، سوریه، آمریکا و روسیه است.

فاطمی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به اقلیم استان یزد در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: کویر از یک طرف، کوهستان از سمت دیگر و وجود روستاهای ییلاقی در محور‌های مختلف، از دیگر ظرفیت‌های گردشگری استان یزد محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته رشد آماری گردشگران استان یزد نسبت به سال ۹۱ افزایش ۵ برابری داشته است، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۶۵ هزار گردشگر خارجی از کشورهای مختلف دنیا از بافت تاریخی یزد و دیگر ظرفیت‌های گردشگری استان بازدید کردند.

وی با اشاره به اهمیت قرار گرفتن استان یزد در مثلث گردشگری تورهای اروپایی و خارجی گفت: توجه ویژه به صنعت گردشگری، باعث رونق و رشد بیشتر چرخه اقتصادی و فعالیت سایر صنایع مستقر در استان یزد می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..