مدیر کل سازمان بهزیستی یزد خبر داد:

۳/۸ درصد از جمعیت استان یزد سالمند هستند/ یزد به سمت پیری جمعیت می رود

به مناسبت هفته ی سالمند، همایش بزرگداشت سالمندان با عنوان سلامت سالمندان؛ نماد توسعه ی پایدار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد؛ این همایش با حضور جمعی از سالمند شهر، معاون بهداشتی دانشگاه، رییس شورای اسلامی شهر، فرماندار شهر یزد وبرخی از دستگاههای متولی در موضوع سالمندی  در فرهنگسرای شهردار ی برگزار شد.

مدیر کل سازمان بهزیستی  استان در این همایش ضمن تکریم و یادآوری جایگاه سالمند در خانواده و جامعه اظهار داشت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، سن شروع سالمندی از ۶۰ سالگی است و ۳/۷ درصد از کل جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند.

عفتی با اعلام این خبر افزود: ۳/۸ درصد از جمعیت استان، سالمند هستند که این رقم از میزان کل کشور، یک درصد بالاتر است و این امر نشان دهنده ی آن است که استان یزد به سمت پیری جمعیت می رود و دلایل این امر افزایش سن امید به زندگی و کاهش نرخ زاد و ولد است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود دومیلیارد نفر از جمعیت کره ی زمین سالمند هستند و طبق پیش بینی ها تا سال ۲۰۵۰ جمعیت سالمند جهان از میزان متولدین بیشتر می شود و سالمندی به صورت یک پدیده ی جهانی بروز می کند.

وی همچنین با تاکید بر جایگاه سالمندان در فرهنگ و باورهای دینی، بر ضرورت تامین زیرساخت های لازم، مشارکت و برنامه ریزی بیشتر مسئولین و توجه ویژه به حقوق سالمندان  تاکید کرد و اقداماتی نظیر ویزیت در منزل، مراقبت در منزل، راه اندازی مراکز روزانه ی سالمندی و مراکز شبانه روزی سالمندان را از جمله اقدامات انجام شده در راستای تکریم و تامین نیازهای سالمندان نیز برشمرد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..