سخنرانی استاندار یزد در جمع اعضای اتاق بازرگانی مجارستان:

تعامل و ارتباط ایران با کشورهای دنیا روبه افزایش است/یزد در حوزه گردشگری توانمندی‌های بالایی دارد

استاندار یزد با اشاره به ایجاد فضای مناسب در پساتحریم و پتانسل های موجود در جمهوری اسلامی ایران گفت: با استقرار دولت تدبیر و امید تعامل و ارتباط خوبی با کشور های دنیا برقرار شده و خوشبختانه روبه افزایش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز«سید محمد میرمحمدی» درجمع اعضای اتاق بازرگانی کشور مجارستان با اشاره به زمینه های ایجاد شده پیرامون همکاری‌های دوجانبه و رونق مناسبات اقتصادی  در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: با توجه به فضای جدیدی که در دنیا ایجادشده امیدواریم بتوانیم حجم مبادلات ایران و مجارستان را تقویت کنیم.
وی با اشاره به اینکه استقبال تجار و بازرگانان کشورهای اروپایی و سایر کشورها برای سرمایه‌گذاری در ایران بعد از توافق با ۱+۵ در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: تاکنون هیئت‌های متعدد و مقامات کشورهای مختلف را در ایران میزبانی کرده‌ایم و درزمینه های صنایع نفت، ماشین‌آلات، فولاد، مبادلات بازرگانی و تقویت مناسبات و افزایش مبادلات، تفاهماتی را انجام داده‌ایم.
میرمحمدی تصریح کرد: ایران و مجارستان حجم مبادلات تجاری‌شان در دو دهه قبل بالغ‌بر ۳۶۰میلیون دلار بوده که متأسفانه در دو دهه اخیر حجم این مبادلات به ۳۶میلیون دلار کاهش پیداکرده است.
وی با اشاره به اینکه مجارستان و ایران مشترکات فراوانی دارند، افزود: ازنظر تاریخی این‌گونه منعکس می‌شود که مجارها ریشه آسیایی و ازنظر تاریخی نیز مشترکات فراوانی با ایرانی ها دارند.
وی با اشاره به مشترکات فرهنگی و اجتماعی استان یزد و یاسپرین مجارستان یادآور شد: یاسپرین یکی از شهرهای مشهور مجارستان است که یزدی‌ها به آن مهاجرت کردند و در آنجا سکونت داشته اند. مجموعه این مسائل نشان از روابط برادرانه و صمیمانه یزدی‌ها با مجارستان دارد.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به سفر نایب‌رئیس مجلس مجارستان به یزد و تهیه تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های دوجانبه، تصریح کرد: استان یزد ازنظر صنعتی و معدنی دومین استان کشور ایران تلقی می‌شود و صنایع مختلفی از قبیل فولاد، فولاد آلیاژی، صنایع نساجی، صنایع کاشی و سرامیک در یزد مستقر است و ما با توجه به شناختی که از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجارستان داریم معتقدیم که می‌توانیم زمینه‌های همکاری خوبی با کشور مجارستان داشته باشیم.
استاندار یزد بابیان اینکه استان یزد در حوزه گردشگری توانمندی‌های بالایی دارد و به‌عنوان اولین شهر خشتی جهان مطرح است، تأکید کرد: بناهای تاریخی بسیار ارزنده‌ای در یزد وجود دارد که بیش از هزار و  500 بنا و اثر تاریخی یزد تاکنون به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه استان یزد ازنظر جاذبه‌های طبیعی تنوعی بالایی دارد و شامل منطقه بیابانی، مناطق شن‌های روان برای ریگ نوردی و مناطق ییلاقی می‌شود، افزود: چهارفصل سال همواره در استان یزد دیده می‌شود که همین امر می‌تواند استان یزد را یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان کند.
میرمحمدی با اشاره به اینکه بیش از ۶۸ درصد فعالیت‌های اقتصادی مجارستان در بخش خدمات متمرکز است، تصریح کرد: صنایع استان یزد نیز می‌تواند در بحث مبادلات صنعتی همکاری‌های خوبی با صنایع کشور مجارستان داشته باشند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: ازنظر مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، سنگ‌های تزئینی و هنر معماری آمادگی داریم تا زمینه‌های همکاری را فراهم کنیم و درزمینه های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، کشاورزی، آموزشی و تحقیقاتی همکاری‌های مناسبی  را با یکدیگر شروع کنیم.
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: زمینه یک ارتباط محکم و مستمر مابین شرکت‌های بخش خصوصی مجارستان و بخش خصوصی یزد فراهم شود.

بخش نظردهی بسته شده است..