پیامدهای مثبت توافق هسته ای برای صنعت گردشگری:

رونق سفر جهانگردان فرانسوی به شهرهای ایران

خبرگزاری "فرانسه" با انتشار گزارشی به رونق سفر جهانگردان فرانسوی و افزایش فعالیت و کار تورهای مسافرتی فرانسه برای سازماندهی سفر گردشگران به ایران اشاره کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزخبرگزاری فرانسه با اشاره به استقبال سازمان دهندگان سفرهای گردشگری به ایران در فرانسه می نویسد:"ژان پل شانترن" رییس شرکت گردشگری آسیا که در نمایشگاه حرفه ای صنعت گردشگری در پاریس حضور یافته بود روز سه شنبه درباره رونق سفر به ایران گفت:"سرزمین پارس یک رویا است و بخشی از شگفت انگیزترین و افسانه ای ترین مقصدهای گردشگری بر روی سیاره ماست."

 

خبرگزاری فرانسه با اشاره به افزایش تمایل گردشگران فرانسوی برای سفر به ایران پس از روی کار آمدن دولت "حسن روحانی" می نویسد:"در انتخابات ۲۰۱۳ میلادی "حسن روحانی" سیاستمدار میانه رو ایرانی وعده تعامل سازنده ایران با جهان را داد. پس از توافق هسته ای تاریخی امضا شده در ماه جولای گذشته نیز مسیر برای عادی سازی روابط با جامعه بین الملل هموار شده است.

"ژان پیر رسپو" رییس شرکت "کلیو" یکی از شرکت های گردشگری اشاره می کند که هر ساله بیست گروه گردشگری متشکل از گردشگران فرانسوی به ایران سفر می کردند. او در ادامه می افزاید که در سال ۲۰۱۴ میلادی این میزان به سالی ۵۰ گروه رسید که نشان می دهد با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تمایل فرانسوی ها برای سفر به ایران افزایش یافته است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه به نقل از دبیرکل اتحادیه تورهای گردشگری فرانسه اشاره می کند که تورهای گردشگری فرانسوی در فاصله نوامبر ۲۰۱۴ تا آگوست ۲۰۱۵ میلادی مسئولیت سفر ۹۱۹ گردشگر فرانسوی به ایران برعهده داشته اند در حالی که یک سال پیش از آن ۴۰۹ فرانسوی در قالب تورها در فاصله زمانی مشابه سفر کرده بودند که خود نشان از دو برابر شدن تمایل گردشگران برای سفر به ایران دارد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه اشاره می کند که اماکن فرهنگی، دریاچه ها، نمک زارها، موزه ها و بیابان ها و بخش های مختلف باستان شناسی از جمله جاذبه های ایران برای گردشگران فرانسوی هستند. این خبرگزاری در پایان اشاره می کند که گردشگران فرانسوی تمایلی به سفر به سوریه، یمن و اردن و یا دیگر کشورهای پرآشوب خاورمیانه ندارند و در عوض شهرهای مختلف ایران را به عنوان مقصد گردشگری ترجیح می دهند.

این خبرگزاری اشاره می کند که گرچه هنوز هم زیرساخت های ایران از نظر دارا بودن هتل و امکانات رفاهی برای پذیرش گردشگران در سطح مطلوب نیست اما اجرای پروژه هایی چون ساخت هتل فرانسوی "آکور" در تهران امیدها برای توسعه زیرساخت های گردشگری در ایران را افزایش داده است.

خبرگزاری فرانسه درباره آینده گردشگری در ایران می نویسد:"گرچه به دلیل تفاوت های فرهنگی ایران هرگز نمی تواند توده های عظیم گردشگر را به سوی خود جلب کند اما با این حال، شرکت های فعال در امر برگزاری تورهای گردشگری آینده ای روشن را برای صنعت گردشگری ایران متصور می شوند و مدل برمه و ویتنام در ذهن شان است. تحقق این مدل به شرطی است که ثبات ژئوپولیتیک در منطقه وجود داشته باشد. در فاصله مارس ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۴ میلادی، ایران پذیرای بیش از ۴.۵ میلیون گردشگر خارجی بوده است. مقام های ایرانی امیدوار در ده سال آینده میزان سفر سالانه گردشگران خارجی به آن کشور به ۲۰ میلیون نفر در هر سال برسد." 

 

بخش نظردهی بسته شده است..