سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع:

یافتن حاج حسن دانش قاری مشهور یزدی روز‌ به‌ روز مشکل‌تر می‌شود

سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع اظهار کرد: به این دلیل که اجساد در کانتینرها در شرایط بدی قرار دارند پیدا کردن اعضای مفقودی کاروان قرآنی روز به روز سخت‌تر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزصالح اطهری‌فرد، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: روز گذشته که تصاویر اجساد چندین کانتینر را مشاهده کردیم، هیچ‌یک از سه عضو مفقود شده کاروان قرآنی در بین این عکس‌ها نبودند.
وی با اشاره به تعداد کانتینرهای باقیمانده از اجساد حادثه منا که هنوز تشخیص هویت نشده‌اند، گفت: به نظر می‌رسد حدود سه هزار جسد در این کانتینرها وجود دارد که به دلیل سرعت کم سعودی‌ها در تخلیه این کانتینرها برای عکسبرداری از اجساد، هنوز دیده نشده‌اند.
اطهری‌فرد ادامه داد: هر روز که می‌گذرد تشخیص هویت صورت اجساد مشکل‌تر می‌شود چرا که این اجساد در شرایط بدی قرار دارند و هر روز که می‌گذرد تشخیص هویت آنها سخت‌تر می‌شود؛ تشخیص سه عضو مفقودی کاروان قرآنی هم به این دلیل که کارت شناسایی بر گردن خود نداشته‌اند نیز روز به روز مشکل‌تر خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر کانتینرهایی که حامل اجساد حادثه منا هستند هر چه زودتر باز نشوند شاید چهره‌هایشان دیگر قابل شناسایی نباشد و نتوانیم چهره‌‌ها را شناسایی کنیم.
اطهری درباره همکاری سعودی با مسئولان بعثه برای شناسایی اجساد ایرانی‌ها، گفت: متأسفانه مسئولان سعودی به هیچ عنوان همکاری خوبی ندارند؛ امروز صبح که یک گروه برای شناسایی اجساد رفته بودند یکی از معاونین کاروان‌ها موبایل خود را تحویل نداد و داخل رفته بود که بعد از اینکه مسئولان سعودی متوجه این مسئله شدند موبایل او را گرفتند و کل تیم ایرانی را بیرون کردند.
سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج درباره وضعیت مفقود شدگان کاروان قرآنی گفت: معلوم نیز اجساد سه عضو کاروان قرآنی در کدام کانتینر است اگر در کانتینرهای اول و دوم باشد که شناسایی آنها راحت‌تر است، اما اگر در آخرین کانتینرها باشند که به دلیل طولانی ماندن در کانتینر دیگر قابل تشخیص نخواهند بود.

وی با بیان اینکه دولت سعودی اصرار دارد که اجساد به صورت دسته‌جمعی در مکه به خاک سپرده شوند، عنوان کرد: با توجه به اینکه وزیر بهداشت امروز وارد مکه شدند امیدواریم اقداماتی انجام شود که تمامی اجساد ایرانی به کشور بازگردانده شوند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..