سبک زندگی سالم؛ اولویتی برای همه

نشست صمیمانه رییس و اعضای شورای اسلامی شهر یزد، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و رییس اداره ی تربیت بدنی و تندرستی دانشگاه با مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد،؛ در این نشست پس از انجام آزمایش قند خون اعضای شورا، مدیر این مرکز در خصوص سابقه ، اقدامات و خدمات متعددی که در این مرکز به بیماران دیابتیک ارائه می شود به گفتگو پرداخت.

سید محمد رضا آقایی افزود: این مرکز تحقیقاتی در سال ۷۶ بنیان گذارده شد و در سال ۸۰ با افزایش آمار افراد مبتلا به دیابت، به عنوان مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت فعالیت خود را شروع کرد و علی رغم مشکلات بسیار، اکنون در چهار حیطه ی آموزش، پژوهش، پیشگیری و درمان، به بیماران خدمات متعددی ارائه می کند.

آقایی همچنین از اجرای طرح "مدارس حامی دیابت" خبر داد و گفت: با توجه به سیاست این مرکز تحقیقاتی توجه به مقوله ی پیشگیری از دیابت، با همکاری آموزش و پرورش، این طرح در ۱۰۰ مدرسه ی مقطع دبستان با کمک مراقبین بهداشت سلامت اجرا شد و به تمامی دانش آموزان، والدین و معلمان آموزش های لازم و مربوطه جهت پیشگیری از دیابت ارائه شد.

وی تصریح کرد: به دلیل  افزایش شمار مبتلایان به دیابت در استان، با تامین اعتبار از سوی مسئولین دانشگاه، آموزش های لازم پیرامون دیابت، نوع تغذیه، آموزش تهیه ی صبحانه ی سالم به مادران توسط کارشناسان مراقب سلامت، ارائه و در هفته ی دیابت،با تشویق دانش آموزان به تحرک بدنی، تغذیه ی سالم ،ترویج فرهنگ ضددیابت، توزیع کتابها و پکیج های آموزشی بین دانش آموزان گامی مهم در راستای پیشگیری از این بیماری برداشته شد.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت همچنین از ضرورت اجرای  طرح " سلام زندگی" با همکاری شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح می توان با فرهنگ سازی در زمینه ی  چهار عامل موثر در بروز دیابت از جمله رژیم غذایی، تغذیه ی سالم، دارو درمانی و مدیریت استرس و آرامش، هزینه ی درمانی، روحی و جسمی این بیماری را به طور چشمگیری کاهش  داد.

رییس شورای اسلامی شهر در این نشست از راه اندازی رودخانه ی مرکزی شهر جهت پیاده روی شهروندان خبر داد و گفت: مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت  می تواند با استفاده از بیلبوردهای سطح شهر و با هماهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ، آموزه های دینی ، اسلامی و علمی پیرامون دیابت و سایر بیماریها را تبلیغ و اطلاع رسانی کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست ضمن تسلیت حادثه ی منا، بر همدلی و همکاری بین بخشی بین ادارت و ارگانها در استان تاکید کرد و گفت: راه اندازی مرکز ی جهت چکاپ کارمندان ادارات، NGO ها در سطح استان، علاوه بر تامین سلامت افراد، زمینه ی ارتباط بین بخشی و همیاری بیشتر آنان را نیز فراهم می آورد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..