رئیس سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

آغاز فاز آزمایشی حذف دفترچه‌های بیمه با اولویت بیماران خاص/ اجرای پایلوت در استان یزد

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: فاز آزمایشی اجرای طرح سیم‌کارت سلامت هوشمند و حذف دفترچه‌ها از استان یزد آغاز خواهد شد و به زودی دفترچه ۴۰ میلیون بیمه‌شده با سیم‌کارت جایگزین خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سیدتقی نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۵ از آغاز فاز آزمایشی اجرای طرح سیم‌کارت سلامت هوشمند، خبر داد.

وی گفت: سیاست حذف دفترچه‌ها و جایگزین سیم‌کارت تلفن‌ همراه به جای دفترچه تأمین اجتماعی در دستورکار است و از فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات به بیمه شدگان استفاده خواهیم کرد.

نوربخش با بیان اینکه استان یزد به‌عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شد گفت: به‌تدریج ۴۰ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی به جای دفترچه از سیم‌کارت استفاده خواهند کرد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیماران خاص در اولویت اجرای این طرح قرار دارند و هم‌اکنون ۳۰ درصد هزینه‌های دارویی در کشور مربوط به بیماران خاص است.

وی کنترل هزینه‌ها و ارائه خدمات بهتر را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: سالانه ۲۶ میلیارد تومان هزینه چاپ دفترچه‌های تأمین اجتماعی می‌شود که این طرح نقش مستقیمی در صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد داشت.

وی تأکید کرد: همچنین این سیستم قابلیت کارکرد آفلاین نیز دارد تا در مواقع قطع شبکه پاسخگویی امکان‌پذیر باشد.

نوربخش خاطرنشان کرد: پرونده سلامت الکترونیک از یک سال و نیم پیش توسط سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..