تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به امور خانواده های حادثه منا

no-thumbs

دادستان کل کشور از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به امور خانواده های قربانیان حادثه منا خبر داد و گفت: دادستانی نیز از لحاظ حقوقی مسئله فاجعه منا را پیگیری می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با اشاره به حادثه منا گفت: قلب انسان از شنیدن خبرهای این چنینی می گیرد. باید به خدا شکوه کرد و از طرف دیگر باید از همه ظرفیت ها برای احقاق حقوق جانباختگان و مصدومان این حادثه بهره برد.

وی خطاب به دانش پژوهان موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) گفت: اگر می خواهید قاضی و استاد شوید باید مایه علمی و فضل قوی داشته باشید. ما معتقدیم هرکس در هر سطحی باید همواره در حال دانش افزایی باشد.

رئیسی تاکید کرد: قضات باید اطلاعات یافته های خود را همانند پزشکان به روز کنند.

دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله فاجعه در منا علاوه بر اینکه در دولت پیگیری می شود، با توجه به اینکه حقوق عامه و حق مسلم قربانیان و مصدومان حادثه مطرح است، در دادستانی نیز پیگیری می شود و کسانی که در این زمینه قصور کردند یعنی دولت سعودی باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: جلسه ای با تمام کسانی که دست اندرکار حقوق بین المللی هستند برگزار می شود تا یک بحث کلی در این زمینه داشته باشیم.

رئیسی افزود: به هر شکلی در حال مکاتبه با دولت عربستان یا مسئولان آن کشور هستیم و اگر نتوانستیم به مکاتبه با آنها موفق شویم و آنها را متقاعد کنیم از طریق مجامع بین المللی اقدام می کنیم.

وی گفت: در هر حال ما احقاق حق را متوقف نمی کنیم و بدنبال مستندسازی جدی در این زمینه هستیم.

رئیسی در خصوص شعبه رسیدگی به شکایات خانواده های قربانیان حادثه منا گفت: ما بدنبال این هستیم تا شعبه رسیدگی ویژه ای تشکیل شود تا کارهای خانواده های این قربانیان دنبال شود.

بخش نظردهی بسته شده است..