۵۰۰ هزار صندلی‌ خالی در دانشگاه آزاد

no-thumbs

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: امسال نزدیک به 500 هزار صندلی خالی در مقاطع کاردانی و کارشناسی وجود دارد. دکتر مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران گفت: داوطلبان سراسری ورود به دانشگاه و داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز همچنین نزدیک به ۵۰۰ هزار صندلی خالی در مقاطع کاردانی و کارشناسی وجود دارد و ما سعی کردیم که زیر ساخت‌ها و امکانات لازم برای این رشته‌ها را فراهم کنیم اما به دلیل کاهش جمعیت و افزایش رقابت دانشگاه‌های پذیرنده ما با مشکل صندلی‌های خالی مواجه هستیم اما برعکس این موضوع در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد وجود دارد و ما با تقاضای مازاد بر ظرفیت دانشگاهها مواجه هستیم‌.

 
وی افزود: براساس برنامه دانشگاه تا پایان سال ۹۶، ۲۵ هزار نفر عضو هیئت علمی به ۳۱ هزار نفر فعلی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه خواهد شد و هر سال بالغ بر ۵ هزار نفر عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی استخدام خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: فرآیند جذب نیازمند زمان است و ما امسال برنامه جذب هیئت علمی را خواهیم داشت و طبیعتا با تکمیل امکانات تصویب رشته‌های دانشگاه، توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه محقق خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم تا سال ۱۳۹۶ متقاضیان را براساس شرایط امکانات تصویب رشته‌ها پذیرا باشیم.

بخش نظردهی بسته شده است..