نگرانی ها ادامه دارد:

یزد دلواپس حجاج یزدی/ یک کشته و ۲ مفقود رهاورد بی‌کفایتی آل‌سعود

در حالی که بخشی از کاروان‌های حجاج وارد کشور شده و بخش دیگری از امروز عازم مدینه منوره می‌‌شوند، یزد هنوز دلواپس حجاج یزدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مهدی درستکار، محمدرضا کارگر حاجی‌آبادی و حسن دانش سه زائر یزدی هستند که هنوز مراجعه‌ای به کاروان‌های خود بعد از حادثه منا نداشته اند و نام آنها همچنان در فهرست مفقودی‌های اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت است.

گرچه نام محمدرضا کارگر حاجی‌آبادی هنوز در فهرست مفقودی‌ها است اما خبر کشته شدن وی به خانواده او اطلاع‌رسانی شده و این خانواده داغدار امروز در سوگ از دست دادن حاجی خود نشسته‌اند و به جای پلاکاردهای خوشامدگویی، پارچه‌های سیاه از در و دیوار کوچه و خیابان آویخته‌اند.

نام مهدی درستکار نیز همچنان در فهرست مفقودی‌ هاست و هنوز هیچ اطلاعی از وی به دست نیامده اما مسئولان حج و زیارت استان یزد در حال پیگیری هستند.

اما استاد حسن دانش، نخبه فرهنگی و نابغه قرآنی استان یزد که در چند دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم موفق به اخذ رتبه نخست در رشته قرائت در میان قاریان برجسته سراسر دنیای اسلام شد نیز یکی از مفقودی‌های یزد است.

حسن دانش که امسال پس از بازگشت از مسابقات بین‌المللی قرآن و کسب رتبه اول این رقابت‌ها، با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده بود، امسال از سوی بعثه مقام معظم رهبری به حج مشرف شد که متاسفانه در این حادثه مفقود شده است.

از پنج قاری ممتاز قرآن کشور که در اغلب عکس‌های منتشر شده در مکه و صحرای عرفات در کنار یکدیگر بوده‌اند، نام سه نفر در میان کشته‌شدگان است و از سرنوشت دو نفر دیگر از جمله حسن دانش، هیچ خبری در دست نیست.

مردم یزد که همچنان دلواپس و نگران حجاج خود هستند،  در اجتماعی ضد سعودی، بی‌کفایتی‌های آل‌سعود را محکوم کردند و برای سلامتی حجاج به ویژه حجاج مفقود استان یزد دعا کردند.مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..