کاهش زمان تشریفات گمرکی در یزد

no-thumbs

مدیرکل گمرک استان یزد گفت : هم اکنون زمان انجام تشریفات گمرکی در رویه صادرات از 27 ساعت در مسیر سبز به سه ساعت ، در مسیر زرد از 40 ساعت به پنج ساعت و در مسیر قرمز از 30 ساعت به 11 ساعت کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سیداصغر چاوشی زاده در این خصوص کاهش زمان ترخیص کالا را از اهداف راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک یزد عنوان کرد.

وی افزود : روش های گذشته با افزایش زمان ترخیص در نهایت زمینه ساز افزایش هزینه های اقتصاد ملی بود که با راه اندازی سامانه اظهار از راه دور هر صادرکننده در هر زمان از شبانه روز می تواند نسبت به تکمیل فرم اظهارنامه و تحویل اسناد الکترونیک به گمرک اقدام نماید و مراحل ترخیص کالا بدون حضور ترخیص کننده و به صورت غیرحضوری انجام می شود.
به گفته چاوشی زاده، به ازای هر روز تاخیر در واردات یا صادرات کالا هزینه ای معادل یک درصد ارزش کالا بر واردکننده یا صادرکننده تحمیل می شود و تاجر این هزینه را در ارزش کالای خود منظور و می توان انتظار داشت به ازای هر روز تاخیر در ترخیص کالا مقدار یک درصد به ارزش کالا افزوده شود.
وی تاکید کرد : کاهش زمان ترخیص کالاهای صادراتی سبب کاهش هزینه های تولید ، کاهش هزینه های اقتصاد ملی و افزایش رقابت پذیری صادرات می شود.
مدیرکل گمرک استان یزد خاطرنشان کرد : زمان ترخیص کالای وارداتی در مسیر قرمز از ۲۲۴ ساعت گذشته با اجرای سامانه جامع امور گمرکی به ۲۳ ساعت، در مسیر زرد از ۱۸۶ ساعت به ۲۱ ساعت و در مسیر سبز از ۷۷ ساعت به ۱۸ ساعت کاهش یافته است.
کالاهای صادراتی استان یزد از طریق گمرک استان به ۴۵کشور جهان صادر می شود.
این اداره کل در پنج ماهه نخست سالجاری از بین ۱۲۱ گمرک صادراتی کشور رتبه ۱۱ را کسب کرده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..