برگزاری جشنواره‌های گردشگری در استان یزد

no-thumbs

شکوفایی صنعت گردشگری استان فرصت را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نقاط مختلف استان فراهم کرده است. در این میان، برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری روستای مبارکه در شهرستان تفت برگزاری جشنواره‌های «مهر دانه» مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز فعالان صنعت گردشگری استان همچنین برای معرفی جلوه‌های تاریخی و معماری شهر میبد به گردشگران، برگزاری جشنواره «یک خشت، یک خاطره، یک لبخند» را در این شهر در دست اجرا دارند.
جشنواره «مهر دانه» نیمه مهرماه در روستای هدف گردشگری مبارکه در شهرستان تفت و جشنواره «یک خشت، یک خاطره، یک لبخند» نیز ۱۷ مهرماه در شهر میبد و برای ایجاد فرصت‌های گردشگری در این روستای هدف گردشگری برگزارمی‌شود.
فعالان گردشگری استان با هدف بهره‌گیری بهتر از فرصت‌های گردشگری و ایجاد یک فرصت شاد در روستاها، به برگزاری این جشنواره‌ها اقدام کرده‌اند. در ادامه، گفت‌وگوی روزنامه همشهری را با «ماضیه علی ماندگاری» یکی از فعالان صنعت گردشگری استان که این جشنواره‌ها را با کمک یکی از همکارانش به نام «مرجان عزیزاللهی» طراحی کرده است، می‌خوانیم.

درباره جشنواره‌های گردشگری که قرار است در روستای هدف گردشگری مبارکه برگزار شود، بگویید.
طرح جشنواره‌های «مهردانه» و «یک خشت، یک فرصت، یک لبخند» اول مرداد ماه امسال از سوی فعالان صنعت گردشگری استان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه شد. اجرای این طرح نیازمند همکاری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و بازاریابی مناسب با هماهنگی دستگاه‌های مسئول به ویژه فرمانداری شهرستان‌هاست. جشنواره مهر دانه، نیمه مهرماه امسال و همزمان با برداشت انار در شهرستان‌ تفت و جشنواره «یک خشت، یک فرصت، یک لبخند» نیز ۱۷ مهرماه در شهر میبد برگزارمی‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره‌ها چیست؟
این جشنواره‌ها می‌تواند فرصتی برای تحقق اهداف و توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان باشد تا بیش از بیش در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شوند. همچنین با برگزاری این جشنواره‌ها می‌توان در خصوص تقویت ساختارهای صنعت گردشگری نیز اقدام کرد. برجسته‌کردن جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی، رونق صنعت گردشگری، نهادینه کردن فرهنگ شاد زیستن برای افزایش پویایی و نشاط روستاها و شهرهای استان و معرفی محصولات مهم و استراتژیک از اهداف برگزاری این جشنواره‌هاست. از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌ها می‌توان به معرفی غذاهای سنتی و آداب و رسوم اجتماعی و فرهنگی روستاها و منطقه میزبان به گردشگران اشاره
کرد.

آیا این جشنواره‌ها برای گروهی خاصی از مخاطبان برگزار می‌شود و یا شرکت در آن برای عموم آزاد است؟
این جشنواره‌ها با توجه به مناسبت‌های پیش رو از جمله روز خانواده و بازنشستگان، روز جهانی کودک و روز ملی روستا برگزار می‌شود و می‌توان گفت که مخاطبان آن همه مردم هستند، تا با فرهنگ، آداب و رسوم مردم این نقاط از استان  و فرهنگ شاد زیستن آشنا شوند.

نقش برگزاری این جشنواره‌ها در جذب گردشگر چیست؟
برگزاری این جشنواره‌ها، فرصت مناسب را برای معرفی آداب و رسوم مردم بومی به گردشگران داخلی و خارجی فراهم  و آنها را با صنایع دستی و غذاهای سنتی هر منطقه آشنا می‌کند. حضور گردشگران داخلی و خارجی برای شرکت در این جشنواره‌ها، کمک زیادی به نهادینه کردن آنها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری همه نقاط استان اعم از شهرها و روستاها می‌کند و همچنین  با توجه به نامگذاری سال آینده به نام سال خوش‌آمدگویی به یزد، برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند فرصت مناسب را برای میزبانی شایسته از گردشگران و معرفی ظرفیت‌های گردشگری نقاط مختلف استان فراهم کند. این جشنواره‌ها می‌توانند در آینده ظرفیتی برای رونق صنعت گردشگری استان در سطح ملی و فرا ملی باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..