همایش پلیس، امنیت و روحانیون در یزد

no-thumbs

رئیس ستاد برگزاری هفته ناجا در استان یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه مشارکت عمومی در ارتقای نظم و امنیت جامعه گفت: همایش پلیس، امنیت و روحانیون در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحسین فروزانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد، با بیان اینکه سرمایه اجتماعی در جامعه بر سه عنصر ارتباط، اعتماد و مشارکت استوار است، اظهار داشت: پیوستگی حلقه ارتباطی بین پلیس و مردم، موجب افزایش اقتدار مبتنی بر مشروعیت می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری هفته ناجا در استان یزد با اشاره به اهمیت نقش مدارس و مساجد در افزایش همکاری اقشار مختلف جامعه، در راستای حفظ امنیت عمومی گفت: انعکاس همدلی و همزبانی نیروی انتظامی با مردم و برقراری امنیت و آرامش در جامعه، اقتدار پلیس را بیش از پیش به متخلفین نشان می‌دهد.

فروزانی هفته ناجا را، فرصتی برای ارج نهادن به اهداف و ارزش‌های والای نیروی انتظامی در جامعه دانست و بیان کرد: خدمت به مردم و جذب جامعه به سمت فعالیت‌های اساسی و سازنده، در راس برنامه‌ها و اهداف نیروی انتظامی قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت قانون مداری، اقتدار و قاطعیت در مقابله قانون ستیزان و اخلالگران در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی افزود: اقتدار ناجا مبتنی بر قانون و مشروعیت، از جمله دلایل افزایش احساس امنیت در جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و آموزشی در هفته نیروی انتظامی در استان یزد، تصریح کرد: هفته ناجا از شنبه ۱۱ مهر ماه با شعار «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش»، با برگزاری صبحگاه عمومی، آغاز و تا جمعه ۱۷ مهر ماه ادامه دارد.

رئیس ستاد برگزاری هفته ناجا در استان یزد ادامه داد: شعار روز اول هفته نیروی انتظامی «پلیس، اقتدار، کارآمدی، حرفه‌ای گرایی»، شعار روز دوم «پلیس، قانون گرایی، آموزش همگانی، انضباط اجتماعی» و شعار روز سوم هفته ناجا «پلیس، هوشمندی، پاسخگویی، مردم داری» است.

فروزانی با اشاره به ضرورت بررسی شعارهای دهه گذشته خاطرنشان کرد: مشخص است که شعار‌های تدوین شده جدید ویژه هفته ناجا، به صورت هدفمند و هوشمند انتخاب شده و تمامی آن‌ها مکمل یکدیگر هستند.

وی «پلیس، دانش بنیانی، پژوهش محوری، روزآمدی» را شعار روز چهارم، «پلیس، اعتماد عمومی، مشارکت مردمی، پیشگیری اجتماعی» را شعار روز پنجم، «پلیس، ایثارگری، تلاش جهادی، تعالی فردی و سازمانی» را شعار روز ششم و «پلیس، ولایت مداری، کرامت انسانی، حاکمیت ارزش‌های اسلامی» را شعار روز هفتم هفته نیروی انتظامی عنوان کرد.

رئیس ستاد برگزاری هفته ناجا در استان یزد با اشاره به ضرورت ترویج آموزش‌های همگانی در راستای مشارکت اقشار مختلف با هدف ارتقای ایمنی جامعه اظهار داشت: مراسم صبحگاه عمومی و افتتاحیه هفته ناجا، برگزاری همایش راهوران و دهیاران و دیدار با علما و نمایندگان مراجع تقلید در استان یزد از جمله برنامه‌های تدوین شده برای روز اول هفته ناجا در استان یزد است.

فروزانی همایش دوچرخه سواری، ارتباط مستقیم جانشین فرمانده انتظامی استان یزد با مردم از طریق سامانه ۱۹۷ و برگزاری تئا‌تر درمانی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم اجتماعی را، از جمله برنامه‌های تدوین شده برای روز دوم هفته ناجا در یزد عنوان کرد.

وی برگزاری جشن مهر و دانش و قرائت پیام مهر، برگزاری همایش «پلیس، روحانیون، امنیت»، برگزاری مانور شهری موتورسواران قانونمند، برگزاری مانور یگان ویژه، تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و برگزاری همایش «پلیس، امنیت و اصناف» را از دیگر برنامه‌های هفته ناجا در استان یزد دانست.

وی پلیس را تکیه گاهی مطمئن برای جامعه دانست و بیان کرد: همایش همیاران پلیس، اجرای مراسم ورزش صبحگاهی در بوستان‌های مختلف سطح شهر و استان، برگزاری گردهمایی مدیران شرکت‌های مراقبتی، افتتاح کلانتری ۱۶ یزد، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و اجرای برنامه پیاده روی خانودگی، از دیگر برنامه‌های تدوین شده ویژه هفته ناجا در استان یزد است.

بخش نظردهی بسته شده است..