نمایشگاه عکس «نجف به روایت تصویر» در یزد

no-thumbs

دبیرکل هفدهمین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی، مبتنی بر علم و علوم دینی در استان یزد گفت: نمایشگاه عکس «نجف به روایت تصویر» در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزجعفر امین مقدم  در نشست خبری خود که به مناسبت برگزاری هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در یزد برگزار شد، با بیان اینکه استان یزد به دلیل داشتن سابقه درخشان علمی و دینی، ظرفیت‌های بالایی برای میزبانی کنگره نهج البلاغه دارد، اظهار داشت: نهج البلاغه کتابی است، که علاوه بر مسلمانان برای تمام ادیان و مردم دنیا، چراغ راهی به سمت کمال و سعادت است.

 
معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به اهمیت استقبال بی‌نظیر مسئولان یزدی از میزبانی هفدهمین کنگره نهج البلاغه در یزد گفت: ایجاد دفتر بنیاد نهج البلاغه در یزد، با هدف آموزش و ترویج مدیریت نبوی و راه اندازی کتابخانه الکترونیکی با موضوع معرفی ابعاد مختلف شخصیت امیرالمونین (ع)، از جمله اقدامات انجام شده در راستای ترویج و آموزش فرهنگ نبوی در یزد است.
 
دبیرکل هفدهمین کنگره نهج البلاغه در یزد با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی فاخر در استان یزد افزود: برگزاری هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه با رویکرد علمی، فرهنگی، آموزش سبک زندگی علوی و مدیریت حضرت علی (ع)، می‌تواند الگویی مناسب و کاربردی برای دیگر استان‌های کشور شود. 
 
امین مقدم حضور و همراهی دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، علوم و حدیث، دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد واحد یزد، موسسه بین المللی فرهنگی اکو و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را از جمله ویژگی‌های علمی و پژوهشی این کنگره به میزبانی استان یزد عنوان کرد. 
 
وی با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان، از سوی شهرداری یزد به برگزاری هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در استان یزد تصریح کرد: ۸۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال، که از این تعداد ۱۲ مقاله به عنوان مقاله‌های بر‌تر توسط داوران انتخاب و به آن‌ها پذیرش علمی و پژوهشی کنگره بین المللی نهج البلاغه اهدا می‌شود. 
 
وی عنوان هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در استان یزد را «مدیریت و حکومت علوی» دانست و بیان کرد: چاپ مقالات ارسالی در کتاب اول کنگره، تشکیل دو کمیته تخصصی آموزش مدیران علوی و کمیته تحلیل عملکرد مدیران علوی، رونمایی از سوگند نامه مدیران علوی به عنوان منشور حرفه‌ای مدیران و تجلیل از ۳ فعال عرصه نهج البلاغه، را از جمله برنامه‌های در دستورکار این کنگره در استان عنوان کرد. 
 
دبیرکل هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه ادامه داد: نمایش ۱ هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب مرتبط با حضرت علی و نهج البلاغه، رونمایی از ۱۱۰ اثر هنری با موضع نهج البلاغه، برگزاری نمایشگاه آثار هنری خط، نقاشی خط، خوشنویسی ایرانی، لاتین و برگزاری نمایشگاه عکس «نجف به روایت تصویر» از دیگر برنامه‌های این کنگره در استان یزد است. 
 
امین مقدم با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد تومان از سوی شهرداری یزد به فعالیت‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: حضور اساتید خارجی از کشورهای آلمان، ترکیه، چین، عراق، لبنان، سوریه و برگزاری این کنگره در مسجد جامع یزد به عنوان نماد فرهنگی و دینی تشیع، از دیگر ویژگی‌های شاخص این کنگره در استان یزد است. 
 
وی با اشاره به ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر علم و علوم دینی در استان یزد اظهار داشت: هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه، روزهای پنج شنبه ۹ و شنبه ۱۱ مهر ماه امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..