انتخاب اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات یزد

no-thumbs

با انقضای مدت دو ساله عضویت اعضای هیات منصفه مطبوعات استان یزد، نشست انتخاب اعضای جدید جهت صدور حکم عضویت در هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "محمدرضا حبیبی" رییس کل دادگستری استان یزد در این جلسه گفت : انتخاب هیات منصفه برای رسیدگی به جرائم مطبوعاتی نشان از جایگاه رفیع اصحاب رسانه و حساسیت ویژه آن دارد.

وی اظهار کرد: اهمیت رسانه در جهت اطلاع رسانی و هم در بُعد نظارتی و در باب نقد‌های سازنده باعث شده است تا قانونگذار رسیدگی به جرائم مطبوعاتی را با حضور اعضای هیات منصفه پیش‌بینی کند و همچنین قضات این دادگاه نیز باید قبل از صدور رأی نظرات مشورتی اعضای هیات منصفه را که از صنوف مختلف می‌باشند، اخذ کنند.

حبیبی با اشاره به حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات از اقشار و صنوف مختلف، تصریح کرد: انتخاب اعضای هیات منصفه از بین قشرهای مختلف اجتماع یعنی پزشکان، مهندسان، روزنامه‌نگاران، کارگران، کارمندان، کشاورزان، اساتید دانشگاه، فرهنگیان، روحانیان و وکلا نشان از اهمیت این هیات دارد.

 این مقام قضایی یادآور شد: باید رویکرد مطبوعات به سمت نقدهای آزادانه و منصفانه و همچنین چشم بینا جامعه در جهت نظارت باشد و از تخریب و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به این بهانه جلوگیری به عمل آید.

وی حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان، مدیر کل ارشاد اسلامی، رییس سازمان تبلبغات و رییس شورای شهر مرکز استان جهت انتخاب اعضای هیات منصفه را از دیگر دلایل اهمیت جایگاه هیات منصفه دانست و ابراز امیدواری کرد که انتخاب هیات منصفه جدید نیز رسیدگی به جرائم مطبوعاتی به نحو خوب و مطلوب و مد نظر قانونگذار را به دنبال داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد : البته در استان یزد جرائم مطبوعاتی به ندرت شکل می گیرد و شاید در طول دو سال از عدد انگشتان یک دست هم فراتر نرود.

حبیبی ضمن تشکر از اعضای سابق هیات منصفه مطبوعات و آرزوی موفقیت برای اعضای جدید ، اظهار کرد: اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان پس از صدور احکام عضویت و در مراسم تحلیف، به اصحاب رسانه استان معرفی خواهند شد.

بخش نظردهی بسته شده است..