زارچ؛ شهری با معابر فرسوده و خاکی

no-thumbs

شهردار زارچ با بیان اینکه اکثر معابر این شهر آسفالتی فرسوده دارند یا هنوز خاکی‌اند، اعتبارات شهرداری را برای بهبود این وضعیت کافی نمی‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از همشهری زارچ از شهرهای شهرستان یزد است که ساکنان آن از وضعیت آسفالت فرسوده و خاکی بودن بخشی از معابر این شهر گلایه دارند و خواستار توجه ویژه مسئولان استان و شهرستان و سامان دادن به این وضعیت هستند.

مرمت نشدن آسفالت معابر شهر
یکی از شهروندان زارچ می‌گوید: بیشتر معابر شهر زارچ از بعد از انقلاب هنوز مرمت نشده‌اند و سطح آسفالت معابر بسیار فرسوده و خراب است.
«رضا عامل» می‌افزاید: وضعیت آسفالت خیابان‌های اصلی این شهر به عنوان محل تردد روزانه شهروندان، رفت و آمد را برای شهروندان دشوار و خسارت زیادی به خودروها وارد می‌کند.
وی با اشاره به لزوم حمایت از شهرهای کوچک استان برای توسعه و عمران هر چه بیشتر، می‌گوید: آسفالت خیابان امام خمینی(ره) به عنوان خیابان اصلی این شهر بسیار نامناسب است.
این شهروند ادامه می‌دهد: شهرداری باید بخش زیادی از بودجه سالانه را به مرمت آسفالت معابر اختصاص دهد و در این صورت از توجه به سایر نیازهای شهروندان غافل می‌ماند.
وی با تاکید بر کافی نبودن اعتبارات شهرداری برای بهسازی آسفالت معابر شهر می‌افزاید: مردم انتظار دارند که استانداری با بازدید از وضعیت نامناسب شبکه معابر این شهر، اعتبار ویژه‌ای به مرمت آسفالت معابر و آسفالت کردن خیابان‌های خاکی اختصاص دهد. عامل بیان می‌کند: معابر اصلی خاکی در هیچ یک از شهرهای کشور جایی ندارند اما متاسفانه معابر زیادی از جمله خیابان جمهوری اسلامی، بلوار پیامبر اعظم(ص) و بلوار امام رضا(ع) شهر زارچ هنوز خاکی هستند.

خاکی بودن معابر شهرک صنعتی
یکی دیگر از شهروندان زارچی نیز به خاکی بودن شبکه معابر شهرک صنعتی این شهر اشاره می‌کند و می‌افزاید: شهرداری متولی مدیریت این شهرک است اما هنوز برای آسفالت معابر آن وارد عمل نشده است.
«احمد سلمانی» می‌گوید: سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی نیازمند تامین زیرساخت‌ها هستند اما زمانی که ابتدایی‌ترین نیاز که شبکه معابر دسترسی است، تامین نشود، نباید انتظار داشت که سرمایه‌گذار به استقرار در شهرک صنعتی تمایلی پیداکند.
وی با اشاره به ضرورت حمایت از شهرداری زارچ از سوی مسئولان استان تاکید می‌کند: زارچ سال‌هاست که شهر شده اما سیما و منظر و زیرساخت‌های آن شباهت زیادی به شهر ندارد و مسئولان هنوز در تامین خواسته‌های ساده شهروندان که آسفالت معابر است، ناتوان مانده‌‌اند.
یکی دیگر از شهروندان این شهر هم خواستار ساماندهی آسفالت خیابان‌های اصلی شهر زارچ می‌شود و می‌افزاید: مردم انتظار دارند که حداقل معابر اصلی شهر ساماندهی شوند اما هنوز این خواسته محقق نشده است.
«ابراهیم صادقی» می‌افزاید: آسفالت خیابان‌ مجلسی، بلوار دانشجو، بلوار صاحب‌الزمان(عج) و سایر معابر اصلی این شهر به گونه‌ای است که تفاوتی با معابر خاکی ندارد.
وی ادامه می‌دهد: کیفیت نامطلوب آسفالت، کیفیت رانندگی را نیز کاهش داده و به بروز تصادفات و حوادث ترافیکی منجر می‌شود از این رو لازم است که هر چه سریع‌تر برای مرمت معابر شهر زارچ چاره‌اندیشی شود.

کمبود اعتبار برای رفع نیازهای شهر
شهردار زارچ با تایید مشکلات آسفالت معابر این شهر می‌گوید: عمر آسفالت بیشتر معابر شهر زارچ طولانی است یا این معابر هنوز خاکی‌اند.
«محمدرضا حفیظی» ساماندهی و مرمت آسفالت معابر شهر را یکی از مشکلات اصلی شهرداری عنوان می‌کند و می‌افزاید: پایین بودن سرانه درآمد اختصاص یافته به شهرداری زارچ و کافی نبودن اعتبارات، مانع رسیدگی به وضعیت آسفالت معابر شهر شده است.
وی ادامه می‌دهد: قطعا ساماندهی وضعیت معابر این شهر به حمایت‌های استانی نیاز دارد چون برای اصلاح معابر داخل شهر به ۹ میلیارد تومان و برای آسفالت کردن شبکه معابر شهرک صنعتی این شهر نیز به حدود ۹ میلیارد تومان نیاز است.
این مسئول با بیان اینکه بودجه شهرداری زارچ در مجموع ۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، عنوان می‌کند: سهم آسفالت از بودجه شهرداری تقریبا سالانه ۳۰۰ میلیون تومان است که با این اعتبار نمی‌توان خواسته‌های مردم و نیازها را برطرف کرد.
حفیظی می‌افزاید: معابر شهرک صنعتی و کوچه‌های این شهر اکثرا خاکی هستند و معابر آسفالت شده نیز بیش از ۲۵ سال است مرمت نشده‌اند از این رو باید نهضت آسفالت با حمایت استان در شهر زارچ، در دستور کار قرار گیرد.
وی از پیگیری‌های مکرر شهرداری برای دریافت اعتبارات استانی برای مرمت آسفالت معابر این شهر خبر می‌دهد و می‌افزاید: متاسفانه تاکنون این پیگیری‌ها به کسب نتیجه منجر نشده است.

ضرورت افزایش سهم درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری زارچ
شهردار زارچ با انتقاد از کاهش درآمد شهرداری از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده می‌گوید: افزایش این درآمد می‌توانست به مرمت آسفالت معابر شهر کمک شایانی کند.
«محمدرضا حفیظی» می‌افزاید: بی‌عدالتی در توزیع این درآمد و کاهش وصول آن در سال جاری، تاثیر  منفی زیادی بر فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها به ویژه شهرداری زارچ گذاشته است.
وی ادامه می‌دهد: درآمد مالیات بر ارزش افزوده‌ای که به شهر زارچ اختصاص می‌یابد به نسبت وسعت این شهر بسیار ناچیز است و باید افزایش یابد.

بخش نظردهی بسته شده است..