آماده‌ سازی معابر برای تردد دانش‌آموزان یزدی

no-thumbs

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد از آمادگی کامل معابر شهر برای تردد دانش‌آموزان همزمان با شروع سال تحصیلی خبر داد و افزود: طرح آماده‌سازی معابر از هفته پایانی شهریورماه آغاز شده و تا نیمه مهرماه ادامه دارد تا همه معابر شهر برای تردد دانش‌آموزان به مدارس، بهسازی و مناسب‌سازی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  همشهری «محمدرضا شفیعی» از جمله اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی معابر به مناسبت آغاز سال تحصیلی را خط کشی طولی و عرضی معابر عنوان کرد و افزود: این اقدام در برخی از معابر شهر اجرا شده و در دیگر معابر نیز در حال انجام است.
وی با اشاره به رضایت والدین از مناسب‌سازی‌های صورت گرفته در معابر به مناسبت بازگشایی مدارس، ادامه داد: مرمت خط‌کشی‌های عابر پیاده و نصب گل‌میخ در مسیر عابر پیاده برای تردد عرضی از معابر از دیگر اقدامات انجام شده در هفته اول مهرماه بود که همچنان ادامه دارد.
این مسئول همچنین از مرمت پل‌های عابرپیاده شهر از جمله پل عابر پیاده بلوارهای صابر یزدی، منتظم قائم، آیت‌الله خامنه‌ای، ۱۷ شهریور و … برای تسهیل در تردد عرضی دانش‌آموزان خبر داد.
شفیعی ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد اقداماتی را برای روان‌سازی و آرام‌سازی ترافیک در معابر حاشیه مدارس انجام داده که از جمله آن نصب سرعت‌گیر و گل‌میخ برای کاهش سرعت تردد خودروهاست.
وی از دیگر اقدامات انجام شده برای کاهش سرعت حرکت خودروها در معابر نزدیک به مدارس را نصب دوربین‌های کنترل سرعت عنوان کرد.
معاون شهردار یزد گفت: درحال حاضر۳۵دستگاه دوربین ثبت سرعت در معابر شهر نصب شده که تاثیر زیادی بر کاهش سرعت تردد خودروها در معابر شهری داشته است.
وی ادامه داد: این دوربین‌ها خودروهایی را که بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت در معابر شهر حرکت کنند ثبت می‌کنند؛ از این رو از شهروندان می‌خواهیم که با سرعت مجاز در معابر شهر حرکت کنند.
شفیعی از جمله معابری را که دوربین کنترل سرعت در آن نصب شده است، بلوارهای شهید پاکنژاد، شهید دهقان، جمهوری، دانشگاه، آیت‌الله مدرس،امام جعفرصادق(ع)، دهه فجر و شهید باهنرنام برد.
به گفته وی دوربین‌های کنترل سرعت همچنین در بلوارهای شهید بهشتی، کوثر، استقلال، جوان، آزادگان، ورودی جاده خضرآباد، ۱۷شهریور، ورودی روستای محمدآباد و … نصب شده است.
این مسئول از دیگر اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس به آمادگی سازمان‌های وابسته به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری از جمله سازمان اتوبوسرانی، سازمان تاکسیرانی و سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها اشاره کرد.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری یزد جابه‌جایی رایگان دانش‌آموزان در روز اول مهرماه بود.
شفیعی گفت: سازمان تاکسیرانی نیز به ساماندهی سرویس‌های دانش‌آموزان اقدام کرده تا خانواده‌ها دغدغه‌ای برای ایاب و ذهاب فرزندانشان به مدارس نداشته باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..