عزآباد در مسیر گردشگری

no-thumbs

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر از شناسایی سه اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  سید محمدجعفر میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بررسی‌های جدید انجام شده، سه اثر تاریخی در شهرستان اشکذر کشف شد که به نظر می‌رسد این آثار متعلق به دوران آل مظفر باشد.

وی عنوان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی با بررسی بناهای تاریخی شناسایی شده، معتقدند با توجه به معماری و نحوه ساخت بناها، این آثار متعلق به دوران آل مظفر هستند.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: این بناها در روستای عزآباد در منطقه اشکذر واقع شده و هم اکنون سبک معماری آنها توسط کارشناسان در دست بررسی است.

سرپرست میراث فرهنگی اشکذر بیان کرد: عزآباد از روستاهای تاریخی است که دارای بافت تاریخی پویا و زنده است و این سه اثر نیز در بافت تاریخی قرار گرفته است.

میرجلیلی ادامه داد: خانه استاد آقایی و بنای همجوار آن همچنین امامزاده میرمحمدی، سه اثر تاریخی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ثبت ملی آثار تاریخی، مهر تاییدی بر تاریخی بودن و ارزشمند بودن آنها است، عنوان کرد: پیگیری‌های لازم برای مرمت بناها همچنین تشکیل پرونده برای ثبت آنها در فهرست آثار ملی آغاز شده است.

میرجلیلی با بیان اینکه عزآباد ظرفیت گردشگری خوبی دارد، بیان کرد: شناسایی این بناها همچنین مرمت و بهسازی و ثبت ملی آنها می تواند در گردشگرپذیری این شهرستان اثرگذار باشد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..