تجهیز شهر‌ستان‌های یزد به دستگاه پیشرفته نشت‌

no-thumbs

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب استان یزد از تجهیز هفت شهرستان استان یزد به دستگاه‌های پیشرفته نشت‌یابی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "سیاوش پاکدل" شهرهای مجهز به این سیستم را یزد، ابرکوه، اردکان، بافق، تفت، مهریز و میبد ذکر کرد و با بیان این که یکی از مهمترین عوامل در میزان هدررفت آب، وجود نشت‌های نامریی داخل شبکه است، افزود: شناسایی محل دقیق نشت فقط با استفاده از دستگاه‌های نشت‌یاب امکان پذیر است .

وی اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری ۱۶۰ کیلومتر نشت‌یابی در شبکه‌های فرسوده شهرهای تفت، مهریز و میبد انجام و با کشف ۱۵ فقره نشت و مرمت آنها از هدررفت هفت لیتر بر ثانیه آب در استان کم آب یزد جلوگیری شد.

پاکدل خاطر نشان کرد:  با توجه به اهمیت موضوع و با استفاده از اعتبارات کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نسبت به خرید تجهیزات پیشرفته نشت‌یابی اقدام و کلاس آموزشی کار با دستگاه در شهریورماه در ستاد شرکت آبفای استان یزد برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: در رور اول کارگاه، آموزش‌ها به صورت تئوری و در روز دوم اکیپ‌های نشت‌یابی ادارات مختلف استان به صورت عملی نسبت به  نشت‌یابی از یکی از خطوط آبرسان در حاشیه شهر یزد اقدام کردند و آموزش نشت‌یابی از انشعابات و نیز آشنایی با صدای نشت نیز انجام گرفت.

یادآور می‌شود؛ شرکت آب و فاضلاب استان یزد در چند سال اخیر با توجه ویژه به بحث کاهش هدررفت آب و انجام طرح‌های متعدد در زمینه هدررفت واقعی و ظاهری، همواره کم‌ترین میزان هدررفت آب بدون درآمد را در بین شرکت‌های آبفای کشور داشته که این عدد در پایان سال گذشته، ۱۸.۱۵درصد بوده است.

بخش نظردهی بسته شده است..