درباره نابغه ای ریاضی یزد بیشتر بدانید:

نابغه یزدی، کلاس اولی شد

نوآموزی که محاسبات ذهنی ریاضی را با سرعتی بالاتر از ماشین‌حساب انجام می‌دهد، امسال دانش‌آموز کلاس اول یکی از دبستان‌های یزد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"علی عرشیا وظیفه‌شناس" نوآموز نابغه یزدی که با سرعتی شگفت‌انگیزی محاسبات ریاضی را انجام می‌دهد، تحصیلات رسمی را در یکی از دبستان‌های یزد آغاز کرد.

توانمندی این کودک یزدی که محاسبات ریاضی را به صورت ذهنی و با سرعتی بالاتر از ماشین حساب انجام می‌دهد، تاکنون در مسابقات مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است.

با توجه به مستنداتی که از سوی والدین این دانش‌آموز به اداره کل آموزش و پرورش استان ارائه شده، "علی عرشیا وظیفه‌شناس "در سومین دوره مسابقات محاسبات ذهنی کشور که ۲۹ شهریور ماه امسال در سالن همایش‌های بین المللی رازی تهران برگزار شد، توانست بالاترین امتیاز را بدست آورده و جواز شرکت در مسابقات بین المللی هند که آذرماه امسال برگزار می‌شود، را کسب کند.

این کودک شش ساله یزدی که همزمان با آغاز سال تحصیلی به همراه والدین خود به دفتر کار مدیر کل آموزش و پرورش استان آمده بود، با به نمایش گذاشتن نبوغ و استعداد کم نظیر خود از عشق و علاقه وافر خویش به تحصیل و مدرسه گفت و عنوان کرد: از این که امسال می‌تواند در کنار هم‌سالان خود درس و مدرسه را آغاز کند، بسیار خوشحال است.

"احمد شیرزاد" مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با تشویق از این نوآموز نابغه یزدی از تلاش و همراهی‌های والدین وی تقدیر و ابراز امیدواری کرد که علی‌عرشیا بتواند مدارج ترقی و کمال را به سرعت محاسبات خویش سپری کرده و به کشور جمهوری اسلامی ایران و استان دارالعباده ودارالعلم یزد خدمت کند.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..