فرماندار یزد:

رعایت حقوق شهروندی نیازمند همکاری جدی مردم و مسئولین است

فرماندار یزد گفت: آگاهی و آشنایی مردم به حقوق خود در جامعه باعث می شوند تا مسئولین به صورت دقیق تر به وظایف خود عمل نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، جلسه کارگروه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی به ریاست فرماندار یزد تشکیل شد.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با بیان اینکه دین مبین اسلام به مباحث رعایت حقوق شهروندی تأکید زیادی دارد اظهار داشت: در سیره و سنت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و همچنین ائمه هدی (علیهم السلام) به روشنی به بیان حقوق متقابل مردم و حاکمیت پرداخته و به رعایت آن ها سفارش نموده اند.

فرماندار یزد اقدامات صورت گرفته توسط حاکمیت را در راستای توجه به حقوق شهروندی دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی به مانند سکه ای دو طرفه است که نیازمند توجه و رعایت آن توسط مردم و مسئولین است.

وی گفت: آگاهی و آشنایی مردم به حقوق خود در جامعه باعث می شوند تا مسئولین به صورت دقیق تر به وظایف خود عمل نمایند.

" شاکری شمسی " با تأکید به اینکه فرهنگ مقوله ای مهم و پیجیده است که برای اجرای آن باید ابزارهای فرهنگی مناسب را در اختیار داشت خاطرنشان کرد: فرهنگ یکی از محورهای اساسی و زیربنای توسعه است و با توسعه فرهنگ سیاسی وحقوقی متقابل میان شهروندان است که حقوق شهروندی معنا پیدا می کند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد همچنین افزود: در بحث رعایت حقوق شهروندی می توان با افرادی که خدشه ای را به حقوق سایر همشهریان خود وارد می نمایند برخورد قانونی نمود.

فرماندار یزد با انتقاد از عدم معرفی الگوهای شایسته به جوانان اظهار داشت: متأسفانه در سال های گذشته جوانان ما با یک خلاء الگو مواجه بوده که این خود باعث شده تا آنها از افراد دیگری که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایران اسلامی ندارد، الگو پذیرند.

" شاکری شمسی " در پایان با تأکید به اینکه باید تلاش کنیم تا گفتمان حقوق شهروندی در جامعه نهادینه شود تصریح کرد: منشور فعالیت ما به عنوان کارگزاران نظام و دولت باید بر مبنای احترام به حقوق شهروندی باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..