تابش: بودجه سینمای ایران اندک است

no-thumbs

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به بودجه اندک سینمای ایران، گفت: عدد و رقم ها در سینمای ایران خیلی کلان نیست و بخش عمده آن را بخش خصوصی تامین می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  ایرنا ، «علیرضا تابش» در نشست هم اندیشی با اهالی رسانه درباره بودجه اندک سینما کودک، اظهار داشت: کمبود بودجه در سینمای ایران را می پذیریم اما تنها بودجه ناکافی را عامل ساخته نشدن فیلم های خوب در حوزه کودک و نوجوان نمی دانم.

وی با اشاره به اینکه باید به حضور بخش خصوصی در این حوزه امیدوار بود و حمایت کرد، افزود: البته نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز باید در این امر مشارکت کنند.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به سوال ایرنا درباره کارگردانان با سابقه ای که پیش تر در حوزه کودک فیلم ساخته اند اما الان در این حوزه کار نمی کنند، گفت: با سه نفر از این دوستان صحبت کرده ام. کامبوزیا پرتوی اعلام کرد دیگر علاقه ای به ساخت فیلم در این حوزه ندارد. کیومرث پور احمد قصد دارد به زودی کار جدیدی در حوزه کودک کارگردانی کند و محمد علی طالبی هم فیلمنامه ای درباره کودک دارد که با مشارکت فارابی آن را کلید خواهد زد.
تفکیک جشنواره کودک از نوجوان از دیگر محورهای سوالات خبرنگاران بود که تابش در توضیح آن گفت: برخی ما را به تصمیم عجولانه در این امر محکوم کرده اند اما به جرات می گویم ماه ها در شواری راهبردی کودک و نوجوان که صورت جلسه های آن هم موجود است ما درباره این موضوع بسیار بحث کرده ایم و نتیجه نهایی با تصمیم اکثریت اعضا گرفته شده است.
تابش ادامه داد: دنیای کودک با نوجوان متفاوت است و این تفکیک که منجر به برگزاری المپیاد فیلم نوجوانان شد، فرصت مناسبی را برای آنها فراهم کرد تا امروز شاهد آثار خوبی در حوزه نوجوان در جشنواره باشیم.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره نپرداختن به دغدغه نوجوانان در فیلم ها نیز یادآور شد: به گفته برخی از اهالی رسانه در جشنواره امسال فیلم های تلخی وجود داشته است که همین تلخی نشان از پرداختن به دغدغه هاست که این فیلم ها را تلخ کرده است.
وی تاکید کرد: سعی ما بر این است که دغدغه نوجوانان در فیلم ها وجود داشته باشد تا علاوه بر نشان دادن خواسته های امروز نوجوانان بتوانیم راهکارهایی هم در این زمینه ارائه دهیم.
تابش در بخش دیگر از سخنان خود درباره اکران فیلم هایی که پیش از این به تهیه کنندگی بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده اما فرصت اکران نداشته است، گفت: این فیلم ها به شواری راهبردی کودک و نوجوان سپرده شده است که بعد از بازبینی و امتیاز دهی به آثار، امتیازهای که می گیرند به ترتیب در سینما، تلویزیون و نمایش خانگی اکران و پخش شوند.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از تدبیری در حوزه اکران برای سینمای کودک و نوجوان نیز خبر داد و افزود: می خواهیم چیزی شبیه به اکران هنر و تجربه را در سینمای کودک تجربه کنیم که البته فیلم های نوجوانان با آثار تجربی متفاوت است اما در یک پروسه جدا اکران فیلم های کودک را نیز خواهیم داشت.

 

بخش نظردهی بسته شده است..