در یک نشست خبری مطرح شد:

مهمترین حادثه های سالجاری شهر یزد چیست؟/ریزش آوار و سقوط در چاه درکمین یزدیها

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد ، مهمترین حادثه های 6 ماه ابتدایی امسال را ریزش آوار و سقوط در چاه ذکر کرد و گفت : در این بخش از هفت کشته ، 6 مورد مربوط به سقوط در چاه و ریزش آوار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سید عباس میرشمسی  در آستانه هفتم مهرماه روز آتش نشانی و خدمات ایمنی در جمع خبرنگاران استان افزود : بدلیل همین آمار ، در باره ایمنی مراکز ساختمانی و کارگاهها بویژه نصب تابلوهای ایمنی تاکیدات فراوانی داشته ایم.
وی با اشاره به رشد ۱۲درصدی وقوع آتش سوزی و حادثه در شهر یزد در سه ماهه نخست امسال افزود: خوشبختانه این آمار با تمهیدات و آموزشهای لازم در پایان ۶ ماهه ابتدایی امسال با ۹درصد کاهش همراه شد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد خاطرنشان کرد : در مجموع ۶ ماهه اول امسال ۵۴۴ مورد آتش سوزی و ۸۱۰ مورد حادثه در یزد اتفاق افتاده است که منجر به کشته شدن هفت نفر و ۱۰۲ مورد جراحت شده و با تلاش مامواران اتش نشانی ۱۵۲ نفر نجات یافته اند.
میرشمسی با اشاره به فعالیت کنونی ۹ ایستگاه آتش نشانی در شهر یزد، از آغاز بکار بخش هایی از ایستگاه آتش نشانی شماره ۱۰ شهر یزد در منطقه آزادشهر با پیشرفت ۶۰ درصد خبر داد و ادامه داد: تا پایان سال جاری با تکمیل بخش های آشیانه و مرکز پیام آن این مرکز تکمیل می شود ضمن آنکه امروز آغاز عملیات اجرایی ایستگاه آتش نشانی منطقه محمودآباد یزد را داشته ایم.
وی ادامه داد: چهار میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی ایستگاه شماره ۱۱ شهر که همان محمودآباد است اختصاص یافت.
به گفته این مسئول در حال حاضر روزانه ۱۶ مورد آتش سوزی و حادثه در شهر یزد روی می دهد، گفت : متوسط حضور در صحنه حادث در یزد سه دقیق و ۴۲ ثانیه است که به نسبت میانگین جهانی سه تا پنج دقیقه آمار خوب و مطلوبی است.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزددو رکن اساسی در سازمان آتش نشانی را آمادگی جسمانی و آموزش ذکر و اضافه کرد: در شش ماه گذشته از سال دو هزار و ۶۹۲ نفر از شهروندان از آموزش های کارشناسان آتش نشانی برخوردار شدند و علاوه بر این نیز در ماه مبارک رمضان طرح آموزشی ۳۰ شب، ۳۰ مسجد را اجرا کردیم به گونه ای که هر شب نمازگزاران یک مسجد شهر از آموزش های لازم در این حوزه بهره مند شدند.
میرشمسی درباره آموزشهای درون سازمانی نیز گفت: در این مدت ۹۹۲ نفر ساعت آموزش برای ۱۲۰ نفر از پرسنل مجموعه عملیاتی آتش نشانی داشتیم.
وی با اشاره به کمبود نیرو در این سازمان اظهار کرد:سال گذشته مجوز استخدام ۴۰نیروی عملیاتی داده شد که امیدواریم تا پایان امسال گزینش پرسنل جدید نیز انجام شود.
این مسوول یکی دیگر از اقدامات سازمان در سال جاری را اجرای طرح گشت سیار ایمنی و پیشگیری در شهر یزد و نرم افزار ثبت حریق و حادثه با پیشرفت ۹۵درصد ذکر کرد.
میرشمسی خواستار افزایش اعتبار خرید نردبان هیدورلیکی برای آتش نشانی یزد از ۳۵ به ۵۰ میلیارد ریال شد و گفت: اگر این اعتبار اختصاص یابد تا پایان سال برای خرید این نردبان ۵۶متری اقدام می شود.
این مسئول از اختصاص ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات و خودورهای آتش نشانی شهر و پنج میلیارد ریال برای تجهیز دستگاهها خبر داد و گفت: اگر این بودجه ها اختصاص یابد ۱۲درصد به ظرفیت تجهیزات ما اضافه می شود و با خرید سه خودروی آتش نشانی جدید و تجهیز خودروهای دیگر سازمان، مجموع ناوگان عملیاتی سازمان از ۴۰ دستگاه به ۵۲ خودوری آتش نشانی افزایش می یابد.
وی مشکل دیگر شهر یزد علاوه بر آوار و سقوط را برق و مشکلات ایمنی بازار سنتی اعلام کرد که در این خصوص ۴۰۰ میلیون ریال برای خاموش کردن آتش قرارداد بسته شده است.ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..