آمار سالمندان یزد یک درصد بیشتر از متوسط کشوری

no-thumbs

مدیرکل بهزیسیتی یزد گفت: 8.3 درصد جمعیت این استان معادل 90 هزار نفر را سالمندان تشکیل می دهند که نسبت به آمار متوسط کشوری یک درصد بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز

،جلیل عفتی  در نشست خبری به مناسبت هفته تکریم سالمندی و گرامیداشت هفته ناشنوایان اظهار کرد: به افراد بالای ۶۰ سال سالمند گفته می شود و زمانی که درصد سالمندان بالای ۶۰ و ۶۵ سال به ترتیب ۱۲ یا ۸.۵ درصد شود جامعه با پدیده سالمندی مواجه می شود.

وی توجه بیشتر به جایگاه و منزلت سالمندان در جامعه خواستار شد و افزود: توجه به سالمندان علاوه بر دین مبین اسلام، در تمدن و فرهنگ ایرانی نیز سفارش شده و یکی از جنبه های رسیئن به توسعه پایدار نیز محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: باید در برنامه ریزی ها، جنبه های مختلف سالمندی از جمله تکریم آنان بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به فعالیت شورای سالمند استان گفت: در این شورا در خصوص تدوین سند جامعه سالمندی استان یزد بحث و تبادل نظر شده و امیدواریم در نشست بعدی به تصویب برسد.
عفتی، شعار سازمانی بهزیستی را سالم سالمند شدن عنوان کرد و افزود: توجه به سالمندان باید در مواردی از جمله دسترسی به خدمات شهری، مراقبت های خانوادگی و تکریم و حفظ شان آنان نمودار شود.
وی با اشاره به نامگذاری چهارم تا نهم مهر ماه به عنوان هفته سالمند، برگزاری همایش و گردهمایی، جشنواره عکس، فعالیت های رسانه ای و افتتاح مرکز خدمات سالمندی بهار را از جمله برنامه های اداره کل بهزیستی یزد در این هفته نام برد.
وی ادامه داد: اجرای طرح های ویزیت در منزل و مراقیبن سالمندی و فعالیت مراکز روزانه و شبانه روزی سالمندی نیز از برنامه های حوزه سالمندان اداره کل بهزیستی یزد در طول سال به شمار می آید.
وی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی و توجه به سالمندان فقط منحصر به بهزیستی نیست، تصریح کرد: تمامی ارگان ها و دستگاه های مرتبط باید به این قشر توجه و در راستای سلامت و ایجاد روحیه نشاط در سالمندان تلاش کنند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..