بند آمدن نفس ۶ میلیون انسان تا ۲۰۲۵

no-thumbs

خبرگزاری ایسنا:‌ استنشاق هوای آلوده منجر به مرگ شش و نیم میلیون نفر در سال تا 2025 خواهد شد، این درحالی است که در حال حاضر 303 نفر در سال به این علت جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز یافته‌های تازه نشان می‌دهند، اگر میزان ذرات آلاینده هوا به سرعت کاهش نیابند، تا سال ۲۰۵۰ میلادی سالانه شش و نیم میلیون نفر به دلیل استنشاق این ذرات جان خواهند داد.

دانشمندان اعلام کردند، در حال حاضر سالانه بیش از ۳۰۳ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل استنشاق ذرات آلاینده‌ای که در نتیجه تردد خودروها، گرمایش و پخت و پز در هوا رها می‌شوند جانشان را از دست می‌دهند.

خوزه لیلیویلد، قائم مقام بخش آلودگی هوای سازمان بهداشت جهانی گفت: این میزان از مرگ و میر حیرت آور است.

وی افزود: در برخی از شهرهای جهان، به خصوص در آسیا، آلودگی هوا و بیماری هایی مثل بیماری قلبی، سکته مغزی، نارسایی ریوی، سرطان ریه و … که در نتیجه استنشاق آلاینده‌ها بروز می‌کنند عامل اصلی مرگ و میر هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای استان تهران نتایج بررسی‌های پروفسور الیور ویراس، استاد مدرسه بهداشت عمومی دانشگاه لنکستر بریتانیا و همکارانش نشان می‌دهد: بزرگترین عامل افزایش گازهای گلخانه‌ای و ذرات آلاینده هوا در چین و هند، استفاده از سوخت‌های فسیلی، سوزاندن چوب و … است.

بخش نظردهی بسته شده است..