طرح السابقون در استان یزد اجرایی شد

no-thumbs

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از اجرای طرح السابقون در استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمد رجبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز یزد با اشاره به حوادث دلخراش رخ داده در مکه مکرمه و کشته شدن تعدادی از مسلمانان در این حوادث اظهار داشت: این حوادث بی‌کفایتی آل‌سعود را می‌رساند و رهبری نیز سه روز عزای عمومی به این دلیل اعلام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سی و پنجمین سالروز دفاع مقدس بیان کرد: ملت ایران نه تنها در برابر عراق بلکه در برابر امپریالیسم غرب و شرق ایستادگی کردند و در برابر آنهایی که می‌خواستند انقلاب اسلامی را از پای درآورند، کوتاه نیامدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد ادامه داد: حادثه طبس، نوژه و ترورهای مختلفی که در ایران رخ داد، نیز به دنبال جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران رخ داد و آنها به دنبال این بودند که تا منافع از دست رفته خود را دوباره در ایران به دست آورند.

این مسئول با اشاره به شرایط آن روزهای ایران اسلامی بیان کرد: آن زمان هنوز بسیج و سپاه به شکل نظامی شکل نگرفته بود اما مردم ایران و استان در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی کردند و هیچ امتیازی به دشمنان ندادند.

وی عنوان کرد: امروز گزینه‌های نظامی دشمن رنگ باخته و جرأت استفاده از آن را نیز ندارند و این حاصل روحیه خودباوری، و اعتقاد و ایمان و آمادگی کامل سپاه و ارتش و اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه توسط تمام مردم بصیر ایران است.

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت مردم در پیروزی‌های  انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم یزد نیز مانند دیگر مردم ایران نشان دادند که هیچگاه در مقابل ظلم کوتاه نیامده‌اند و ۱۲ فروردین یک نمونه آن است.

وی تصریح کرد: مردم استان یزد به رهبری شهید صدوقی همواره در خط مقدم مبارزات بوده‌اند و تیپ الغدیر استان یزد نیز با حضور همین مردم، در ۳۶ عملیات آفندی و پدافندی شرکت کرد و رزمندگان آن همواره به عنوان نیروهای خط شکن مطرح بوده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز نیز در کشور ما نیاز است تا در عرصه فرهنگی با اتحاد و همدلی بیشتری کار شود، عنوان کرد رهبر معظم انقلاب، اهمیت عرصه‌های فرهنگی را بیشتر از دیگر عرصه‌ها دانسته‌اند و لازم است امروز در این زمینه با مشارکت همین مردم و برنامه‌ریزی دقیق در عرصه‌های فرهنگی وارد عمل شویم.

رجبی در مورد برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد: به پاس فداکاری‌ها و ولایتمداری مردم استان یزد، ۳ هزار و ۶۰۰ برنامه در استان یزد در هفته مقدس اجرا می‌شود که ۴۰ مورد از آنها برنامه‌های شاخص هستند.

وی همچنین از اجرای طرح السابقون توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد خبر داد و بیان کرد: اجرای این طرح در گذشته پیشنهاد شده بود که اکنون در حال اجراست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد یادآور شد: بر اساس این طرح، خاطرات افرادی که در دوران دفاع مقدس حتی یک هفته، در جنگ حضور داشته‌اند، ثبت و ضبط خواهد شد.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..