سرپرست حجاج ایرانی اعلام کرد:

۳۶۵ ایرانی در فاجعه منا فعلا مفقود شده‌اند

سرپرست حجاج ایرانی اعلام کرد: 365 زائر ایرانی پس از وقوع فاجعه "منا" تا این لحظه به کاروان‌های خود مراجعه نکرده‌اند، البته این به معنی جان باختن آنها نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر با اعلام آخرین آمار مفقود شدگان ایرانی در فاجعه مکه و با تاکید بر این‌که تعداد جان‌باختگان ایرانی در آن فاجعه ۱۳۱ نفر مشخص شده است، افزود: هم‌اکنون ۳۶۵ نفر به کاروان‌های خود مراجعه نکرده‌اند که ممکن است برای بیتوته به مسجد‌الحرام رفته باشند و یا در حال تکمیل اعمال حج خود باشند.

وی ادامه داد: تا شب گذشته آمار مفقود شدگان ایرانی ۳۹۵ نفر بود که خوشبختانه برخی از آنها مراجعه کردند و این آمار به ۳۶۵ نفر رسیده است. امیدواریم با تفحص در بیمارستان های سعودی این تعداد کمتر شود و سعی می‌کنیم لحظه به لحظه اطلاعات را به مردم منتقل کنیم.

 

سرپرست حجاج ایرانی با بیان این‌که تفحص در بیمارستان‌ها زمان می‌برد، افزود: برخی مجروحان به بیمارستان‌هایی در جده و یا ریاض منتقل شده‌اند ولی تمام نیروهای ما در حال شناسایی زائران ایرانی هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: از رییس سازمان حج و زیارت خواهش کردم اسامی مفقود‌شدگان را اعلام کنند، ولی تاکید می‌کنم این به معنای جان‌باختن این زائران نیست و به محض آنکه جدید‌ترین اطلاعات را از این اشخاص به دست آوریم اعلام می‌کنیم.

قاضی‌عسگر سپس با تاکید بر این‌که نمی‌توان ۱۰۰ درصد و با یقین آمار فاجعه مکه را اعلام کرد، افزود: با آنکه نیروهای ما به محل نگهداری اجساد و مجروحان مراجعه کرده‌اند، ولی اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود چون سعودی‌ها می‌گویند باید آمار و اطلاعات‌شان مشخص شود. با این حال سعی می‌شود بعد از نماز عشاء امشب تعدادی از این افراد را مشخص کنیم.

وی همچنین به دیدارش با نماینده ولیعهد عربستان که برای عرض تسلیت به محل اسکان زائران ایرانی آمده بود، اشاره کرد و گفت: ما عمق این فاجعه و بی‌توجهی را دقیق منتقل کردیم. تصاویر و فیلم‌های زیادی داریم و مجروحانی نیز شهادت داده‌اند و مطمئنا اگر جلوی راه را نمی‌بستند این فاجعه با این عمق و وسعت اتفاق نمی‌افتد.

سرپرست حجاج ایرانی سپس با درخواست از خانواده‌های جان‌باختگان و مجروحان برای حفظ آرامش بیان کرد: باقی خانواده‌ها باید بدانند که زائران آنها در سلامت هستند و در منا اعمال حج را انجام می‌دهند و فردا ظهر همه زائران ایرانی به مکه منتقل خواهند شد.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..