سنت حسنه قربانی دام در ابرکوه برگزار شد

no-thumbs

به مناسبت روز عید سعید قربان سنت حسنه قربانی دام با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای ستاد بزرگداشت آیین حضرت ابراهیم(ع) در ابرکوه برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز در این آیین معاون آموزشی وعقیدتی نیروی انتظامی استان یزد با تبریک عید سعید قربان گفت : کار ستاد احیای حضرت ابراهیم(ع) در این شهرستان، بسیار ستودنی است و احیای این سنت حسنه خواست همه اولیای خداست .

حجت الاسلام عباس حمیدی فر بابیان اینکه یکی از سر فصل های زندگی حضرت علی (ع) رسیدگی به نیازمندان است ، اظهار کرد: در قرآن کریم هم بحث انفاق و کمک به نیازمندان و هم فعالیت های بشردوستانه بسیار سفارش شده است .
وی با قدردانی از مشارکت خیران و مردم ابرکوه در این سنت حسنه اظهار امیدواری کرد:این طرح هرسال درسطح محلات وحتی دیگر شهرهاگسترش یابد .
درحاشیه این مراسم مسئول ستاد بزرگداشت آیین حضرت ابراهیم(ع)شهرستان ابرکوه گفت: این آیین برای یازدهمین سال متوالی در این شهرستان ازطرف مسجدامام حسین (ع) محله دربقلعه ابرکوه انجام می شود.
علی اکبرقیومی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دراین آیین ۶۶ راس گوسفند در کشتارگاه دام، تحت نظارت اداره دامپزشکی این شهرستان ذبح شرعی وبهداشتی شدو گوشت آن که بیش از یکهزار و ۳۵۰ کیلو گرم بود بین بیش از یکهزار و۳۰۰ خانوارنیازمند این شهرستان توزیع شد.
وی اضافه کرد: برای این منظور بیش از ۳۵۰ نفر از خیران و مردم مومن این شهر افزون بر ۳۷۰میلیون ریال اهدا کردند.
این مسوول افزود: همچنین جمعی از جوانان و خیران مرکز نیکوکاری محله درب قلعه ابرکوه در برگزاری این آیین همکاری کردند.
فرماندار ابرکوه درحاشیه این آیین درگفت وگو باایرنا بابیان اینکه آیین حضرت ابراهیم(ع) بزرگترین آیین قربانی دام در ااین شهرستان است تصریح کرد: این آیین برای یازدهمین سال متوالی در روز عید سعید قربان با حضور قشرهای مختلف مردم این شهرستان بویژه محله دربقلعه برگزار می شود.
سیدنبی رسولی ضمن تشکر ازمشارکت خیران خاطرنشان کرد:ازخیران خواست با اهداء کمکهای خود به ادارات ونهادهاذیربط درتوزیع بسته های غذائی درفصول مختلف واعیاد ومناسبتهای اسلامی نیازمندان را یاری دهند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..