به همراه گزارش تصویری:

روز اول مهر در اولین دبستان روستایی کشور در ندوشن

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید «نودمین زنگ اول مهر» در دبستان ناصرخسرو اولین دبستان روستایی کشور نواخته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  پایگاه فرهنگی ندوشن مرکز جغرافیای ایران ؛ با حضور جمع زیادی از دانش آموزان و آموزگاران ندوشن به مناسبت نودمین سال تأسیس دبستان ناصرخسرو ندوشن بعنوان اولین دبستان روستایی ایران که در سال ۱۳۰۴ تأسیس گردیده است نودمین زنگ اول مهر در این دبستان تاریخی توسط یکی از قدیمی ترین مدیر آموزگاران این دبستان نواخته شد . محمدعلی قاسمی که در دهه های ۴۰ و ۵۰ مسئولیت اداره این دبستان را بعهده داشت و ساختمان فعلی دبستان مزبور به همت و پایمردی وی بنا گردیده بود امروز علیرغم کهولت سن و مشکلات جسمانی در دبستان ناصرخسرو ندوشن حاضر شد و با نواختن نودمین زنگ اول مهر صلای دلخوش بهار علم و دانش را به یاد همه سالهایی که مهر به همت وی و سایر آموزگاران پرتلاش این مدرسه بذر دانش و فضیلت افشانده بود به صدا در آورد .
در این مراسم یاد و خاطره خاندان جلالی بویژه حاج شیخ محمدرضا جلالی مؤسس دبستان ناصر خسرو و فرزند خلفش حاج محمد جلالی آموزگار چند نسل از دانش آموزان ندوشن و ملاعباس رجایی اولین مدیر و آموزگار دبستان ناصرخسرو و سایر آموزگاران قدیمی و کارگزاران تعلیم و تربیت در ندوشن نیز گرامی داشته شد .
به همین مناسبت و در تقارن با هفته دفاع مقدس یاد شهدای دانش آموز و آموزگاران شهید را نیز یادآور ایثار و از خودگذشتگی آنان بود گرامی داشته شد .
در این مراسم که با ذکر خاطره و شعرخوانی برخی دانش آموختگان و آموزگاران همراه بود ، مسئولان محلی نیز حضور داشتند . دبستان ناصر خسرو ندوشن در سال ۱۳۰۴ ه.ش به همت حاج شیخ محمدرضا جلالی و حمایت حاج شیخ حسین یزدی نماینده وقت مجلس شورای ملی بعنوان اولین دبستان روستایی کشور با ساختمان اهدایی این خاندان در کوچه امامزاده ندوشن افتتاح گردید و طی ۹۰ سال گذشته علاوه بر دانش آموختگان صاحب نامی نظیر دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن و … صدها دانش آموخته عالی دانشگاهی نیز تحصیل خود را از آنجا آغاز کرده اند و لذا یکی از خاطره انگیزترین دبستان های کشور محسوب می گردد که در شرف ثبت در فهرست آثار ملی کشور است .

mehrr (5)

mehrr (2)

mehrr (6)

mehrr (7)

mehr (6)

mehr (3)

mehr (1)

mehr (4)

mehr (5)

mehr (7)

mehr (8)

mehr (9)

mehr

dabestan (3)

dabestan (4)

dabestan (5)

mehrr (3)

mehrr (4)

mehrr (11)

mehrr (12)

mehrr (10)

mehrr (8)

dabestan (2)

بخش نظردهی بسته شده است..