تجدید بیعت دانشگاهیان با شهداء در هفته دفاع مقدس

no-thumbs

همزمان با آغاز سال تحصیلی 95- 94 و تقارن آن با هفته دفاع مقدس از مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد تجلیل به عمل آمد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز   ، این مراسم که با حضور مسئولین ، اساتید و کارمندان دانشگاه از درب اصلی دانشگاه تا معراج شهدا ادامه داشت دانشگاهیان با آرمانهای مقدس شهدای انقلاب ، امام شهیدان (ره) و رهبر معظم انقلاب ( حفظه ا…) تجدید میثاق نمودند .

در ابتدای این مراسم محمدرضا دهقانی اشکذری فرمانده بسیج پایگاه شهدای گمنام دانشگاه ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس ، یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی بویژه ۹ شهید دانشجو دانشگاه و ۸ شهید گمنام را گرامیداشت .

وی گفت : هفته دفاع مقدس هفته بزرگداشت همه رشادت ها و جانفشانی ها است که هشت سال در کشور ما اتفاق افتاد و یک برنامه فرهنگی عظیمی بر پا شد و انشالله بتوانیم رهرو و پیرو این ارزشها و فرهنگ ها باشیم .

مهندس دهقانی اشکذری در پایان تقارن روز اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید را با روز عرفه و فرا رسید عید قربان را بر همگان تبریک گفت .

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین کمال خواجه پور معاونت فرهنگی اجتماعی واحد یزد طی سخنرانی خود با تبریک روز عرفه و عید سعید قربان گفت : عرفه روز نیایش، خودسازی، شناخت و معرفت الهی است ، روز عرفه از جهت فرصت های رحمت و آمرزش و معادل است با ماه مبارک رمضان یعنی یک روز عرفه مساوی است با ماه مبارک رمضان .

وی درادامه با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و با توجه به رشادت ها و از خودگذشتگی های رزمندگان ، جانبازان و ایثارگران در طول ۸ سال جنگ تحمیلی همچون آزاده سرافراز دانشگاه آقای فرمی باف و دکتر شایق اشاره نمود و گفت : باید قدر این استوانه ها و افراد مخلص ، صدیق و وارسته را بدانیم که یزد این استوانه ها را کم دارد .

سخنران بعدی این مراسم سید حسین فرمی باف مدیر ستاد شاهد و ایثار واحد یزد بود که تقارن هفته دفاع مقدس با عید بزرگ قربان و روز عرفه را تبریک گفت و افزود : ایام ، ایام بسیار بزرگ و مقدسی است و ضرورت دارد قدر این روز ها را بدانیم

وی هفته دفاع مقدس را نماینگر رشادت ، دلیری و مقاوت جانانه مردان و زنان این مرز و بوم در مقابل تهاجم های دشمن برشمرد و تصریح کرد : نهادینه ‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ ویژه برای نسل حاضر یک ضرورت است چرا که اگر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود جامعه در مسیر آرمان‌های اسلام و انقلاب حرکت خواهد کرد.

این آزاده سرافراز دفاع مقدس با اشاره به  8 سال جنگ تحمیلی بر کشور ما گفت : جنگ واژه قشنگی نیست ، امروز ما اثرات جنگ را می بینیم و انشالله دیگر شاهد هیچ جنگی در کشور نباشیم .

وی در پایان به بیان خاطراتی از دوران جنگ و اسارت ، عملیات ها ، اردو گاه های جنگی عراق پرداخت .

در پایان دکتر محمد رضا اسلامی ریاست دانشگاه در سخترانی خود گفت :

 در آستانه سال تحصیلی جدید و روز بزرگ عرفه ، عید قربان و بزرگداشت هفته دفاع مقدس توفیق حضور در جمع خانواده کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه هستیم و آغاز سال تحصیلی جدید را که متقارن با هفته دفاع مقدس می باشد به همکاران ارجمند ، اساتید پرتلاش و دانشجویان خلاق و آینده ساز کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم .

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس  گفت : خوش به سعادت آنهایی که توانستند یادگاری و تحفه ای از دوران دفاع مقدس  و آن برنامه ها داشته باشند که با جان نثاری ، آزادگی و با تحمل سختیها ،  شفیع بازماندگان راه شهادت و ایثار در روز جزاء و محشر باشند .

رئیس واحد یزد افزود : عزیزانی که توفیق حضور در دفاع مقدس را داشتند ، موهبت بسیار بزرگی را درک نمودند که گروهی توفیق شهادت یافتند و گروهی آثاری از آن دوران با خود دارند که بسیار ارزشمند است .

اسلامی گفت : اعتقاد دارم شهدای گمنام این واحد افتخاری برای مجموعه دانشگاه هستند و موجب برکت و رشد این مجموعه بوده اند و مراسمی فرهنگی مانند زیارت عاشورایی که خوانده می شود در مجموع امتیاز و برند اعتقادی و مذهبی استان یزد است . 

وی افزود : پرفروش ترین فیلم ها از اول تاکنون مطابق با آمار ارائه شده متعلق به دفاع مقدس است، همچنان که پرتیراژترین کتب برای دوران دفاع مقدس است، چراکه این دوران دارای جذابیت  و از اهمیت بالایی برخوردار است .

دکتر اسلامی در ادامه با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید به  مدیران ، اساتید ، همکاران و همه مجموعه پرتلاش و متعهد دانشگاه ، توصیه نمود همچون گذشته بستر مناسبی را برای ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان عزیز فراهم آورند و با درایت و با دقت ، و کوشش بیشتر در ارائه به دانشجویان و نسل جوان عنایت ویژه ای داشته باشند و با ارباب رجوع با تکریم برخورد کنید چرا که بهترین تبلیغ برای دانشگاه مشتری مداری است که به سیستم و کار ما برکت می دهد .

رئیس واحد یزد در ادامه با  توجه به تغییرات ساختاری دانشگاه و سیاست تجمیعی که صورت گرفت در ۳۱ استان کشور ، واحد یزد حائز رتبه ۴ از بین واحد های دانشگاهی شد و به عنوان چهارمین واحد سود ده کشور ارتقاء یافت که این دستاورد نتیجه تشریک مساعی و دلسوزی شما همکاران گرامی است .

وی اظهار نمود : ماموریت اصلی ما ماموریت آموزشی است و  تا لحظه ای که هستیم با تمام توان در خدمت مجموعه دانشگاه هستیم . 

دبیر هیات امنای استان یزد خاطر نشان کرد : با عنایت به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در رابطه با خصوصی سازی ، فرصت بسیار ارزشمندی برای مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی بصورت مشترک و جمعی در سطح کشور ایجاد شده است که با تدابیر دکتر میرزاده ریاست محترم دانشگاه این برنامه در دست اجرا و برنامه ریزی است .

گفتنی است در این مراسم با اهداء شاخل گل به مزار متبرک هشت شهید گمنام دانشگاه با آرمانهای مقدس شهیدان تجدید پیمان گردید .

گزارش تصویری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..