حمایت قاطبه مراجع از دولت

no-thumbs

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم حجت‌الاسلام محسن غرویان نوشت: حوزه باید افتخار کند که شخصیتی را به جامعه بین المللی عرضه کرده است که در سطح ریاست جمهور، در مجامع بین المللی حضور پیدا کرده و پیام اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را به جهانیان می‌رساند و در سطحی بالا و فاخر، می تواند چهره حوزه تشیع و فکر اسلا...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز روحانی زاده قم است و اگر خود به دلیل مشغله کاری نتواند مانند قبل به این شهر سفر کند، وزرا و معاونانش را به این شهر می‌فرستد. اهمیت سفر روحانی و معاونانش هم به قم در اثبات ارتباط خوب دولت و مرجعیت است.  قاطبه مراجع، از دولت پشتیبانی کرده و می کنند. قشر استادان سطوح عالی حوزه هم مشتاق هستند که با رئیس جمهوری و اعضای دولت دیدار داشته باشند. در عین حال مردم قم هم که در انتخابات بیشترین رأی را به دکتر روحانی دادند، می خواهند تداوم حمایت خود از دولت را نشان دهند هر چند اقلیت محدودی هستند که برای ایجاد تفرقه تلاش می کنند و بدشان نمی آید که رابطه دولت و مرجعیت تیره شود و برای رسیدن به این هدف از اقداماتی مانند جعل خبر علیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابایی ندارند، اما تلاش آنها به جایی نخواهد رسید، زیرا رویکرد مثبت حاکم بر مناسبات روحانی و مرجعیت، قوی تر از آن است که تحت تأثیر این گونه حاشیه‌سازی‌ها قرار گیرد. توجه رئیس جمهور و وزرایش به قم مصداق دیگری خواهد بود از رابطه صمیمی و گرم ایشان با مراجع، علما و احترام و ادبی که رئیس جمهوری نسبت به بزرگان حوزه دارند.

 

البته برخی علما و مراجع هم توصیه ها و کاستی های احتمالی را که به نظرشان می رسد، به دولتمردان منتقل خواهند کرد اما هدف تذکرهای احتمالی، نه تخریب بلکه انتقاد سازنده برای تقویت دولت است.

بخش نظردهی بسته شده است..