شبکه مستند این هفته:

«ایران» سراغ باغ دولت آباد یزد می‌رود

برنامه «ایران» شبکه مستند این هفته به معرفی جشنواره تهران قدیم، مجموعه پارک‌شهر، شهر دامغان و باغ دولت‌آباد یزد می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز برنامه «ایران» این هفته در اولین آیتم سراغ جشنواره تهران قدیم می‌رود که به مدت ۴۰ روز در باغ موزه قصر تهران در حال برگزاری است.

«طهران در قصر» عنوان این جشنواره است که از ۲۵ مرداد آغاز شده است و برگزاری آن تا ۱۰ مهر با هدف یادآوری فضای تهران قدیم در باغ‌موزه قصر ادامه دارد.

در بخش بعدی «ایران» مجموعه پارک شهر معرفی می شود؛ یکی از پارک‌های قدیمی شهر تهران که در منطقه ۱۲ در محدوده خیابان‌های خیام و شهید فیاض‌بخش قرار دارد. تاریخ تاسیس این پارک به سال ۱۳۳۹ باز می‌گردد و مساحت آن تقریباً ۲۵ هکتار است و ۸ در ورودی دارد.

موزه صلح تهران، آکواریم پارک شهر تهران، استخر، ورزشگاه، کتابخانه و سایت پرنده نگری از جمله بخش های مختلف این مجموعه است.

معرفی دامغان در آیتم سوم «ایران» به انجام می رسد. دامغان یکی از شهرهای استان سمنان و از شهرهای قدیمی ایران است و نام آن در گذشته صددروازه بوده‌است.

پایان بخش برنامه این هفته، معرفی باغ دولت آباد در یزد به عنوان یکی از باغ های بزرگ ایران و از آثار دوره زندیه است که مرتفع ترین بادگیر شناسایی شده در ایران را دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..