۷۰ موقوفه «حوزه‌های علمیه» در یزد وجود دارد

no-thumbs

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: بیش از ۷۰ موقوفه با موضوع حوزه‌های علمیه وجود دارد که از این تعداد ۵۰ موقوفه متصرفی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حجت‌الاسلام غلامرضا عادل،از وجود بیش از ۷۰ موقوفه با موضوع حوزه‌های علمیه در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۰ موقوفه متصرفی و توسط ادارات اوقاف تولیت می‌شود و بقیه غیرمتصرفی که متولی مشخص دارند.

وی افزود: در همین راستا یکی از ظرفیت‌های ویژه موقوفات که دارای اهمیت فوق‌العاده فرهنگی است وقف برای تقویت حوزه‌هاست چرا که رشد فرهنگ دینی جامعه در گروه تقویت همین موقوفات است.

عادل فرهنگ سازی در رابطه با ترویج وقف‌های جدید با نیات مرتبط با حوزه‌های علمیه و همچنین وقف‌های مشارکتی در راستای تقویت حوزه‌ها را مهم برشمرد و افزود: مدیران و طلاب فعال حوزه می‌توانند با راه‌اندازی انجمن‌های یاوران وقف و ایجاد موقوفات جدید در راستای توانمندسازی حوزه همراهی نمایند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد وقف را پشتوانه اقتصادی مناسبی برای مدیریت حوزه‌های علمیه دانست و گفت: در حقیقت واقفان حوزه‌های علمیه در ثواب علم اندوزی طلاب علوم دینی، افزایش سطح آگاهی‌های معرفتی و دینی مردم و هدایت عامه جامعه شریک خواهند بود.

عادل با اشاره به پایین بودن درآمد اکثر موقوفات حوزه‌های علمیه،  تلاش اوقاف در جهت به بهره وری اقتصادی رسیدن این رقبات را یادآور شد و افزود: امیدواریم با تشکیل جلسات مشترک مدیران حوزه علمیه و اوقاف بتوانیم قدم‌های موثرتری در احیا و آبادانی موقوفات حوزه‌های علمیه و رشد این نهاد مقدس برداریم.

برگزاری جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» در یزد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد همچنین از برگزاری چهارمین جشنواره سراسری «وقف، چشمه همیشه جاری» با موضوعات وبلاگ نویسی، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و تلفن همراه به میزبانی استان یزد خبر داد و گفت: ثبت نام در این جشنواره آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از آیین‌نامه جشنواره و همچنین ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه به نشانی yazd.oghaf.ir  مراجعه نمایند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ آذرماه اعلام کرد و اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره در هفته اول نیمه دوم دی ماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایکنا

بخش نظردهی بسته شده است..