آغازثبت‌نام دومین تمبر طلا و نقره شرکت پست یزد

no-thumbs

مدیر عامل شرکت پست استان یزد با اشاره به انتشار دومین تمبر طلا و نقره شرکت پست منقش به تصویر شاعر نامدار ایران‌زمین حافظ شیرازی در آستانه هفدهم مهرماه روز جهانی پست، از آغاز ثبت‌نام متقاضیان این تمبرینه از طریق دفاتر پستی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "مسعود دهقان" هدف از این اقدام را حفظ و انتقال میراث غنی فرهنگی کشورمان و با توجه به نقش بی بدیل تمبر در این زمینه، تولید تمبر در قالب مشخص و با استفاده از آلیاژ فلزات گرانبها نظیر طلا و نقره ذکر کرد.

وی با اشاره به استقبال مردمی از نخستین سری تمبر طلا و نقره مزین به تمثال مبارک امام خمینی(ره) در نیمه اول سال جاری، در مورد تمبر طلایی حافظ اظهار کرد: با توجه به نقش تمبر یادبود به عنوان سفیر فرهنگی بدون مرز و جایگاه برجسته، ویژه و منحصر به فرد شاعر بزرگ کشورمان حافظ شیرازی در عرصه فرهنگ و ادبیات و شهرت بی نظیر وی نزد همه و همچنین در پی استقبال بی نظیر مردم و دوستداران تمبر از تولید نخستین تمبر طلا و نقره، شرکت پست مصمم شد تا دومین عنوان تمبرهای فلزی را به حافظ اختصاص دهد که امید است با این کار، گامی موثر در جهت بزرگداشت این شاعر پرآوازه کشورمان برداشته شده باشد.

دهقان در مورد نحوه سفارش تمبر طلا یا نقره منقش به تصویر حافظ نیز عنوان کرد: با توجه به این که مهلت ثبتنام تمبر طلا و نقره حافظ از روز دوشنبه ۲۸ شهریورماه آغاز و در آستانه روز جهانی پست همزمان با روز پنجشنبه شانزدهم مهرماه جاری پایان خواهد یافت، عموم مردم و دوستداران تمبر می‌توانند در این مهلت تعیین شده با مراجعه به دفاتر پستی و تکمیل فرم‌های مربوطه، درخواست خود را در این مورد ارایه کنند.

به گفته این مقام مسئول، متقاضیان می‌توانند با پرداخت وجه، تمبر‌های مورد نظر خود را به هر تعداد که مایل باشند، پیش ثبت‌نام کنند.

وی همچنین متذکر شد: به منظور جلوگیری از تردد غیر ضرور هموطنان نیز مقرر شده تا تمبرهای درخواستی با سرویس پست پیشتاز و با بیمه اظهار شده به آدرس های ارایه شده توسط متقاضیان ارسال و تحویل شود لذا از این رو ارایه نشانی کامل و دقیق با ذکر کدپستی و تلفن تماس ثابت و همراه هنگام ثبت درخواست الزامی است.

دهقان در مورد هزینه خرید این تمبر نیز گفت: متقاضیان باید به ازای درخواست هر قطعه تمبر طلا با بسته‌بندی معمولی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده مبلغ دو میلیون و ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ ریال و با بسته‌بندی فاخر طلاکوب مبلغ دو میلیون و ۵۱۳ هزار و ۵۰۰ ریال به باجه پستی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: این مبالغ در خصوص تمبرهای نقره با بسته‌بندی فاخر نقره کوب مبلغ یک میلیون و ۵۰۹ هزار ریال و با بسته‌بندی معمولی مبلغ یک میلیون و ۲۰۹ هزار ریال است.

مدیر عامل پست استان با بیان این که تحویل تمبرهای سفارش داده شده ۴۵ روز پس از پایان مهلت ثبت نام آغاز خواهد شد،تاکید کرد: مهلت تعیین شده برای ثبت‌نام این تمبرها غیر قابل تمدید است و متقاضیان باید در زمان اعلام شده به دفاتر پستی دولتی مراجعه و ثبت‌نام کنند.

دهقان در پایان نیز یادآور شد: تمبرهای تولیدی طلا و نقره نظیر تمبرهای یادبود است و تولید آنها قابل تجدید نیست و لذا جنبه کلکسیونری یافته که این امر قطعاً باعث افزایش قیمت آنها به علت محدودیت در تولید خواهد می‌شود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..